عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
دبیر ستاد مرکزی اربعین:
دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی یکی از برنامه‌های دو کشور برای ایام اربعین خواهد بود، گفت: اگر اتفاق خاصی نیفتد مرز خسروی به روی زائران اربعین بازگشایی خواهد شد و زیرساختهایی نظیر پارکینگ یا سایر نیازها در حال فراهم شدن است.
عقیق:درباره نحوه صدور ویزای اربعین و برنامه‌های مدنظر برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد:  فرآیند صدور ویزای اربعین در روزهای آتی آغاز خواهد شد و در این باره اطلاع‌رسانی دقیق برای سهولت زائران انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: فرآیند صدور ویزای اربعین ابتدا در چهار مرکز سفارتخانه و کنسولگریهای عراق در شهرهای تهران، اهواز، مشهد و کرمانشاه انجام می‌گیرد و از ابتدای مهر ماه نیز 12 دفتر دیگر برای صدور ویزا اضافه خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: داشتن روادید، گذرنامه و مدارک قانونی برای زائران الزامی است و هیچ کس نمی‌تواند بدون در اختیار داشتن این مدارک مبادرت به سفر زیارتی اربعین حسینی کند.

به گفته آقابابایی، امسال دستگاههای ذیربط با کسانی که در سفر اربعین مدارک قانونی نداشته باشند و به‌دنبال روند اخلال در قوانین خروج از کشور باشند برخورد خواهد کرد.

وی همچنین از رشد 15 درصدی زائران اربعین حسینی در مراسم اربعین امسال خبرداد و گفت: سال گذشته نزدیک به دو میلیون و 400 هزار نفر از مرزهای ایران به مراسم اربعین حسینی عزیمت کردند و امسال این تعداد رشد 15 درصدی خواهد داشت.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در مورد بازگشایی مرز خسروی و تردد از این منطقه نیز اظهار کرد: بازگشایی مرز خسروی از برنامه‌های دو کشور خواهد بود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این مرز نیز به روی زائران اربعین بازگشایی خواهد شد.

آقابابایی تصریح کرد: تمامی زیرساختهای لازم در این مرز وجود دارد البته برخی نیازها همچون پارکینگ یا نیازهای دیگر نیز برای زائرانرضد فراهم خواهد شد.

وی توضیح داد: امسال تقسیم بندی مرزها برای زائران اربعین انجام می‌گیرد تا حجم ترافیک زائران در یک مرز بیشتر نشود و نظم خاصی در این ایام وجود داشته باشد.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین