عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
قدیریان در افتتاح نمایشگاه پوسترهای شهید حججی در حوزه هنری عنوان کرد:
نمایشگاه «راهی که از سر گرفتیم» شامل ۴۶ پوستر با موضوع شهید محسن حججی در حوزه هنری افتتاح و جدیدترین نقاشی عبدالحمید قدیریان برای شهید حججی رونمایی شد.
عقیق:دومین نقاشی عبدالحمید قدیریان با موضوع شهید حججی بعد از ظهر دیروز(سه‌شنبه ۱۴ شهریور) در «نگاه خانه سوره» رونمایی شد. قدیریان در بخشی از استیتمنت اثر خود نوشته است: «با دیدنش میخکوب شدم، بعدها نیز در هیچ‌یک از تصاویرش که می‌دیدم، آن صلابت و عظمت دیده نمی‌شد. آن صحنه یک صحنه خاص و الهی بود. پیامی آسمانی در نگاهش بود... سرِ بلند شده از پیکر او، همه را سربلند کرده بود.»

همزمان با این رونمایی، نمایشگاه پوستر «راهی که از سر گرفتیم» شامل ۴۶ پوستر با موضوع شهید محسن حججی در گالری خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد.

در این مراسم که مدیران حوزه هنری از جمله محسن مؤمنی شریف، محمد حمزه‌زاده، فاضل نظری و سید مسعود شجاعی طباطبایی هم حضور داشتند، شجاعی طباطبایی به خبرنگار فارس گفت: در این نمایشگاه آثاری از نقاط مختلف کشور وجود دارد و به تهران محدود نشده است. مخصوصاً «مجمع هنرمندان مسلمان» مشهد با سرپرستی آقای میری حضور بسیار پررنگی دراین نمایشگاه دارند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ادامه داد: تعدادی از پوسترها سفارش داده شده‌اند و تعدادی هم به صورت خودجوش صورت گرفته است. ضمن اینکه تعداد پوسترهای ارسالی خیلی بیش از این بود اما تعداد ۴۶ پوستر گزینش شد.

وی افزود: جالب اینکه بسیاری از صاحبان آثار تا آخرین دقایق شب گذشته درخواست ویرایش کارشان را داشتند تا با وسواس بهترین اثری را که می‌توانند خلق کنند. این نشان می‌دهد چقدر کارها دلی و البته پرقدرت است.

شجاعی طباطبایی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید برخی از این پوسترها تکثیر شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. ضمن اینکه سعی کردیم این آثار را در اماکن عمومی مانند مترو در معرض دید مردم قرار دهیم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در پایان گفت: حوزه هنری در تمام استان‌های کشور فعال است و لوح فشرده فایل پوسترها را برای تمام مراکز خود می‌فرستیم تا در شهرستان‌ها هم در اختیار عموم قرار گیرد. همچنین فایل باکیفیت این پوسترها در فضای مجازی ارائه می‌شود تا برای کارهای چاپی و ... به راحتی در اختیار علاقه‌مندان باشد.

به گزارش فارس، علیرضا پوراکبری، محمدصابر شیخ رضایی، احمد آقاقلی زاده، سید مهدی میرحیدری، حسین یوزباشی، کوروش ملکپور، نعیمه قاسمیان، امید کردی، محمدصادق پوروهاب، علیرضا سراج، مهرداد خلیفه، محمدرضا رحیمی، هادی مهری، مجید کشاورزی میاندشتی، نعیمه فاضلی، حسین قربانی، استودیو هونام، رسول اشتری، حسین مرتضایی، حسین ثابت، شاه سلیمان، نصیر بشیری، رضا فرخ‌پور، حسین شیرازی، علی جزینی، حامد زارع و علی مصطفوی از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه «راهی که از سر گرفتیم» در معرض دید علاقه مندان قرار بگیرد.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی: خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، ساختمان حوزه هنری مراجعه کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین