عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
محقق و پژوهشگر حوزه:
شاگرد پروری از ویژگی ممتاز آیت الله شاه آبادی بود، ایشان در طول عمر بابرکت خود تربیت طلابی آگاه به زمان، مدیر و مدبر و پژوهشگر را در کارنامه درخشان خود دارا است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین رسولی درمراسم گرامیداشت یادبود هفتمین شب ارتحال آیت الله شاه آبادی در مسجد اعظم قم با اشاره به آیه « قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۖ فَمَنْ كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا» اظهارداشت: خداوند متعال در این آیه می فرمایند؛ بگو: «من فقط بشری هستم مثل شما؛ (امتیازم این است که) به من وحی می‌شود که تنها معبودتان معبود یگانه است؛ پس هر که به لقای پروردگارش امید دارد، باید کاری شایسته انجام دهد، و هیچ کس را در عبادت پروردگارش شریک نکند!».

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه افزود: در اين آيه هم توحيد، «إِلهٌ واحِدٌ» هم نبوّت، «يُوحى‌ إِلَيَّ» و هم معاد، «لِقاءَ رَبِّهِ» هم اميد به رحمت الهى، «يَرْجُوا» هم تلاش در رسيدن به آن، «فَلْيَعْمَلْ» و هم اخلاص در عمل‌ «لا يُشْرِكْ» آمده است، از اين جهت پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: اگر تنها آيه‌ى آخر سوره‌ى كهف بر امّت من نازل مى‌شد، براى آنان كافى بود.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی بیان داشت: مرحوم شاه آبادی همه عمر با برکت خود را در راه علم، دانش و شاگرد پروری گام برداشت و لحظه از خدمت به اسلام، انقلاب و حوزه های علمیه از پای ننشست.

وی با بیان اینکه دنیا محل خسران و خسارت است که اگر از آن غافل شویم خسران دیده و ضرر خواهیم کرد، افزود: در عمر کوتاهی که انسان ها دارند، اگر نتوانند به آنچه که بر عهده آنها گذاشته شده در راستای خدمت رسانی به مردم و جامعه خود همت داشته باشند ضرر کرده و دچار خسران خواهند بود.

وی ادامه داد: آیت الله شاه آبادی همچون چراغی هدایت گر، وظیفه هدایتگری و تربیت جامعه اسلامی خود را به خوبی ایفا کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین رسولی، شاگرد پروری را ویژگی ممتاز آیت الله شاه آبادی توصیف کرد و گفت: ایشان در طول عمر بابرکت خود تربیت طلابی آگاه به زمان، مدیر و مدبر و پژوهشگر را در کارنامه درخشان خود دارا است.

وی اظهارداشت: توجه به دین مردم از واجبات و اولین و مهم ترین تکلیف حوزویان می باشد و آیت الله شاه آبادی نسبت به این مهم بسیار هوشمند و آگاهانه عمل کرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین