عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
حجت الاسلام اکرامی:
حجت الاسلام اکرامی گفت: امامت جزو اصول دین ماست که تقلید در آن جایز نیست و اگر انسانی در کنار ولایت قرار نگیرد قطعا به انحراف می رود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین اکرامی مدرس حوزه و دانشگاه در مصاحبه با برنامه « نور علی نور» رادیو گفت و گو درباره واقعه غدیر گفت: درباره سند حدیث غدیر مباحث مختلفی مطرح است که دیگر نیاز به تکرار آن نیست. زیرا هر دو گروه شیعه و سنی صدور این حدیث را از پیامبر (ص) قبول دارند و فقط اختلافشان در معنای برخی از واژه هایی است که دراین حدیث وجود دارد. این خطبه بسیار طولانی است که در منابع شیعه به شکل مفصل تری ذکر شده اما در منابع اهل سنت به دلیل این که حاکمان وقت در نشر این حدیث و رسیدن این حدیث به نسل های بعد مخالفت می کردند  به  شکل کامل بیان نشده است. این حدیث در منابع اهل سنت به شکل پراکنده، مقطعی واز راه های مختلف نقل شده است.

وی ادامه داد: درکلماتی در خطبه غدیر بین شیعیان و اهل سنت اختلافاتی وجود دارد که یکی از آن ها کلمه مولاست. اهل  شیعه کلمه مولا را ولی و سرپرست  و اهل سنت این کلمه را به معنای دوست و ناصر نقل می کنند.

حجت الاسلام اکرامی پژوهشگر و محقق تصریح کرد: طبق آیات و روایاتی که به ما رسیده است، مطلق حرف هایی که پیامبر (ص) به عنوان شریعت بیان می کردند از طرف خدای متعال بوده و این سخنان را پیامبر(ص) از طرف خود نمی  فرمودند.همه سخنانی که پیامبر(ص) بیان می کردند سخنان وحیانی بوده که از خدای متعال دریافت می کردند و آن ها را به مردم می رساندند.

محقق و پژوهشگر ادامه داد: بحث  ولی و امام صرفا بحث برقراری امنیت، حکومت و نظم اجتماعی نیست. امام جایگاهش در فرهنگ شیعه فراتر از این موضوعات است. امام، هادی امت است. برخی روایات می گوید  اگر امام وجود نداشته باشد زمین فرو می ریزد حتی اگر کسی او را نشناسد. امامت جزو اصول دین ماست که تقلید در آن جایز نیست و اگر انسانی در کنار ولایت قرار نگیرد قطعا به انحراف می رود.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین