عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
همزمان با عید غدیر بیش از 250 کاروان شادی مردمی به صورت گسترده از یک مکان مشخص در سطح شهرهای کشور به سمت بقاع متبرکه به حرکت در می آیند.
عقیق:به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف ضمن تبریک ایام با سعادت دهه ولایت و امامت و با بیان اینکه برنامه های جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با عید سعید قربان در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان کشور آغاز شده است، گفت: در این راستا سازمان اوقاف به منظور ترویج فرهنگ علوی و ایجاد شادی و نشاط در سطح جامعه در سال جاری همزمان با عید سعید غدیر برای نخستین بار کاروان های شادی جشن ولایت علوی را از نقاط مشخص در شهرها و مراکز استان ها به سمت بقاع متبرکه راه اندازی می نماید.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه اگر به دنبال ترویج ایمان و تقوا در سطح جامعه هستیم باید شعائر الهی از جمله پاسداشت غدیر را در جامعه نهادینه کنیم بیان کرد: برنامه‌های حزن و اندوه و روضه خوانی و ذکر مصائب اهل بیت(ع) در کشورما به خوبی برگزار می شود، ولی باید در زمینه شادی و سرور اهل بیت(ع) و پاسداشت اعیاد اسلامی و عیدالله اکبر عید سعید غدیر نیز کارهای اساسی و بنیادی صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی در ادامه با اشاره به اینکه تنها با دید و بازدید غدیر احیا نمی‌شود، اظهار داشت: باید برای احیاء غدیر، معارف غدیر را احیا کرد و راه اندازی کاروان شادی یکی از شعائر و به جهت اعلان شادی اهل بیت (ع) و تزریق فرهنگ شادی در سطح جامعه و مشارکت دادن عامه مردم است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تصریح کرد: امسال راه‌اندازی بیش از 250 کاروان شادی در قالب حرکت مردمی و به صورت گسترده از یک مکان مشخص همراه با اجرای برنامه‌ها و سرودهای شاد و نشاط انگیز و مدیحه‌سرایی، مولودی خوانی و گل‌افشانی و نیز برگزاری مراسم جشن در امامزادگان یکی از جمله ویژه برنامه های روز عید سعید غدیر است.
وی افزود: مدیحه‌سرایی، سرودخوانی جمعی، اجرای اشعار حماسی و ولایی، گل‌افشانی، عطرافشانی و اجرای برنامه‌های شاد؛ فضاسازی تبلیغی با محوریت غدیر و ولایت در طی مسیر کاروان شادی از دیگر اقدامات و برنامه های این کاروان ها است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف ضمن تاکید بر حضور سادات، به ویژه علماء و روحانیون سادات در پیشاپیش کاروان های شادی با شال سبز سیدی افزود: راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و پخش شیرینی و شربت در مسیر کاروان های شادی از دیگر اقدامات این حرکت مردمی است.
وی ادامه داد: همچنین درمسیر کاروان های شادی در بین شرکت‌کنندگان، اقلام فرهنگی، پرچم و دسته گل توزیع خواهد شد و برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به شرکت‌کنندگان این کاروان ها از دیگر برنامه های جذاب عید سعید غدیر است.
حجت الاسلام شرفخانی در پایان افزود: کاروان شادی پس از اجرای برنامه در مسیر مشخص در بقاع متبرکه معین شده حضور یافته و مراسم عید غدیر با قرائت قرآن، سخنرانی، مدیحه‌سرایی و شعرخوانی شاعران آئینی و قرائت بخشی از خطبه‌ی غدیر، به ویژه بخش پایانی خطبه (عهد ماندگار ـ بیعت عمومی) و قرائت میثاق نامه پایان می یابد.
منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین