عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
حجت‌الاسلام مشهدی‌آقایی خبر داد
مشاور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به آمادگی مساجد برای اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی، از تلاش برای افزایش کرسی‌های تلاوت در ۳۰۰۰ مسجد خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام‌ حمید مشهدی آقایی مشاور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگویی با اشاره به توسعه کرسی‌های تلاوت، اظهار داشت: سال گذشته در 2 هزار و 600 مسجد تهران حدود 5 هزار کرسی‌های تلاوت برگزار شد که سعی داریم امسال این تعداد را افزایش دهیم.

تلاش برای برگزاری کرسی‌های تلاوت در 3 هزار مسجد

وی از آمادگی بسیاری از مساجد به منظور برپایی جلسات هفتگی قرآن خبر داد و گفت: در بسیاری از مساجد در ایام خاص به ویژه مناسبت‌ها کرسی‌های تلاوت برگزار می‌شود اما ما سعی داریم این برنامه‌ها را ساماندهی کرده و تعداد مساجد مجری کرسی‌های تلاوت را به 3 هزار مسجد برسانیم.

حجت‌الاسلام آقایی به برنامه‌ریزی برای ساماندهی فعالیت‌های قرآنی مساجد اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون برخی مساجد به صورت خودجوش اقدام به برگزاری کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان برتر و ممتاز کشور می‌کنند که ما قصد داریم این مساجد را شناسایی و معرفی کنیم تا افرادی که قصد حضور در این برنامه‌ها را دارند، بتوانند از آن استفاده کنند.

درهای مساجد همیشه برای برنامه‌های قرآنی باز است/ فعالیت‌های قرآنی مساجد احیا می‌شود

مشاور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه قاریان برجسته استان تهران همواره به برپایی جلسات قرآنی به ویژه کرسی تلاوت اهتمام دارند، خاطر نشان کرد: برخی از این کرسی‌های تلاوت و برنامه‌های قرآنی در مکان‌هایی خارج از مساجد برگزار می‌شود اما ما سعی داریم با برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی را در مساجد احیا کنیم تا فعالان قرآنی همچون گذشته در مساجد اقدام به برپایی محافل قرآنی کنند.

وی با اشاره به آمادگی مساجد برای همکاری با فعالان قرآنی نیز گفت: درهای مساجد همیشه بر روی مردم و فعالان قرآنی کشورمان به منشور انجام اقدامات و فعالیت‌های قرآنی باز است و امیدواریم بتوانیم به ساماندهی مساجد فعال برنامه‌های قرآنی را با حضور حداکثری عاشقان قرآن و اهل‌بیت(ع) برگزار کنیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین