عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
آیت الله مکارم شیرازی:
آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید برای دهه غدیر سرمایه گذاری شود واقعه غدیر در تاریخ تشیع، مهم ترین واقعه است اما متاسفانه اهمیت لازم به واقعه غدیر داده نمی شود.
عقیق:مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و  ریس ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت به همراه اعضای ستاد بازسازی واقعۀ غدیر با « آیت الله العظمی مکارم شیرازی » دیدار و گفتگو کردند . 

در این دیدار ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر ابتدا گزارشی از برنامه های دهه امامت و ولایت و ضرورت مشارکت مردمی و اهتمام دستگاه های مختلف برای گسترش برنامه ها و توجه بیشتر به برکات  این دهۀ الهی ارایه کرد.

رئیس ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت ضمن تاکید بر اینکه سیاست اصولی بنیاد بین المللی غدیر با نظر بر اتفاق نظر شیعه و اهل سنت در واقعه غدیر ، ترویج فلسفه آن به عنوان عامل وحدت است  ، گزارشی از برنامه بازسازی واقعه غدیر در کشور را تشریح کرد و ازآیت الله العظمی مکارم درخواست کرد با رهنمودهای خود زمینه تقویت این حرکت مردمی را مهیا سازد . 

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار گفت : خدا « آیت الله خزعلی» را رحمت کند که بنیاد بین المللی غدیر را تأسیس کرد . این بنیاد باید کارهای خود را با جدیت ادامه دهد .باید برای دهه غدیر سرمایه گذاری شود .
واقعه غدیر در تاریخ تشیع، مهم ترین واقعه است چون اساس و پایه ولایت از غدیر آغاز می شود.متاسفانه هنوز اهمیت لازم به واقعه غدیر داده نمی شود . وقتی نوشته « علامه امینی» درباره غدیر مطالعه می شود می بینیم که قرن به قرن درباره آن شعر و آثار وجود دارد ، در آیات و روایات ، تاریخ و اشعار به غدیر اهمیت بسیاری داده شده است.

وی افزود: متاسفانه در عصر و زمان ما حق غدیر ادا نشده است که باید ادا شود و از راه های گوناگون از جمله بیان خطابه ، هنر، بازسازی ماجرای غدیر که در دست اقدام است و دیگر ابزار و طَرق گوناگون مساله غدیر را زنده کرد .

این مرجع تقلید با بیان اینکه به "عاشورا" و "اربعین" اهمیت داده شده و فرهنگ سازی شده است و باید داده شود ؛ اما به غدیر آنچنان که باید اهمیت داده نشده است ، ‌گفت :‌ علاوه بر برکات دیگر گسترش شادی های غدیر نشان می دهد که اسلام تنها عزاداری نیست و این بهانه برطرف می شود. برنامه ریزی شده که در قم راهپیمایی غدیر برگزار شود ؛ همانگونه که در اربعین و فاطمیه راهپیمایی برگزار می شود . در این راهپیمایی کاروان شادی هیأت‌های مذهبی و مردم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مقصد مسجد مقدس جمکران می روند. البته باید مراقب بود که افراد ناآگاه چهره غدیر را مخدوش نکنند و به جای تقریب ، اختلاف ایجاد نکنند . اهل سنّت اصل غدیر را قبول دارند و می توانند در جشن ها شرکت کنند.

وی تصریح کرد: کارها نباید به صورت پراکنده باشد بلکه باید با اتحاد برنامه ریزی خوبی صورت گیرد، احیای غدیر برکات بسیاری برای کشور و شیعه دارد آن هم زمانی که وهابی ها می خواهند این مسائل را کمرنگ کنند.باید در برابر تلاش وهابیت برای کمرنگ‌کردن مقدسات شیعیان، برنامه‌های هماهنگ و منسجمی در مورد غدیر داشته باشیم.

آیت الله مکارم در پایان اضافه کرد: در حاشیه شهر مشهد مقدس که وهابیت برنامه‌هایی داشته‌اند باید با انجام کارهای فرهنگی این توطئه را خنثی کرد و از سرمایه‌های عظیم شیعه بخوبی بهره‌برداری نمود.غدیر سرمایه بزرگی است که از آن باید به خوبی بهره برداری کنیم و به یقین مورد رضای الهی و خشنودی بقیة الله است.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین