عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
رائفی‌پور:
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه لشکر ملائکه و لشکر شهدا نقطه قوت ما در مقابل دشمن هستند، گفت: فلسطین اشغالی کلید رمز‌آلود ظهور امام زمان (عج) است.
عقیق:علی‌اکبر رائفی‌پور در نخستین کنگره شهدای حوزه مقاومت بسیج 357 حضرت ولی‌عصر(عج) شهرری درباره اهمیت فلسطین اشغالی در آخرالزمان اظهار کرد: فلسطین کلید رمز‌آلود ظهور حضرت بقیةالله است.

وی افزود: دلایل و نشانه‌هایی برای این سخنم دارم و آن تاکیدات مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند فلسطین را در آخرالزمان از دست ندهید؛ زاویه دید فلسطین اشغالی برای رسیدن به ظهور حضرت بقیةالله بسیار موثر است.

این استاد دانشگاه درباره دلایل پیروزی رزمندگان اسلام در برابر دشمن گفت: لشکر ملائکه و لشکر شهدا نقطه قوت ما در مقابل دشمن هستند؛ وقتی می‌گوییم شهدا زنده‌اند پس اثرگذاری هم دارند؛ به عنوان مثال شهید ابراهیم هادی هنوز هم دستش در هدایت باز است.

رائفی‌پور درباره حضور رزمندگان ایرانی در محور مقاومت و کشور سوریه خاطرنشان کرد: دو نگاه عقیدتی و ملی برای حضور ما در سوریه وجود دارد که نگاه اول اولویت و اصالت دارد و نگاه دوم تا زمانی که با نگاه اول هم راستا بوده از آن اجابت خواهیم کرد.

وی افزود: در سال 61 هجری پس از دعوت مردم از امام حسین(ع)، وقتی آنها دیدند که هزینه دفاع از امام معصوم برای آنها زیاد است، تصمیم گرفتند که از امام معصوم خود دفاع نکنند و نفاق پیشه کنند و اینطور شد که امام حسین(ع) به شهادت رسید و اهل‌بیت‌اش به اسارت رفتند اما یک عده‌ای پس از گذشت سالها از آن واقعه با خود می‌گویند که خدایا ما که امام حسین (ع) را ندیدیم و حتی امام زمان عج‌الله را هم ندیده‌ایم اما ایمان آورده‌ایم به چیزی که به چشم ندیده و در راه امام حسین (ع) قدم برمی‌داریم.

این استاد دانشگاه یادآور شد: یک موقع حضرت زینب (س) را در شهر می‌آورند و آن وقایع را می‌بینیم و دفاع نمی‌کنیم اما یک موقع از جا برمی‌خیزیم و فاصله چند صد کیلومتری را طی می‌کنیم تا مبادا دست تکفیری‌ها به آجرهای حرم حضرت زینب (س) برسد.

در نخستین کنگره شهدای حوزه مقاومت بسیج 357 حضرت ولی‌عصر(عج) حسن کریم‌پور؛ مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره اهمیت تجلیل از شهدا گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند تجلیل از شهدا و حفظ یاد و خاطره آنها یک فریضه است.

وی افزود: رهبر انقلاب می‌فرمایند که عزت امروز کشور هدیه گرانبهایی است که شهیدان و پدران و مادران و همسران صبورشان داده‌اند.

مشاور فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: به یاد دارم آیات عظام زمانیکه به جبهه می‌آمدند، از آنها سؤال می‌کردیم که برای چه به جبهه جنگ آمده‌اید که در جواب ما می‌گفتند آمده‌ایم تا در این مکان مقدس خودسازی کنیم و این نشان می‌دهد مقام شهدا و در کنار آنها بودن چقدر ارزش دارد.

کریم‌پور تصریح کرد: در ورود شهدای غواص مقام معظم رهبری یک نکته را گوشزد کردند که باید مورد توجه قرار بگیرد، ایشان فرمودند هر موقع جامعه با کمبود معنویت دچار می‌شود، شهدا معنویت را افزایش می‌دهند.

وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند کسانی که برای شهدا وقت می‌گذارند ثروتهای امام زمان (عج) است بنابراین تجلیل‌کنندگان از شهدا قدر این مسئله را بدانند.

نخستین کنگره 200 شهید والامقام حوزه مقاومت بسیج 357 حضرت ولی‌عصر (عج) سه‌شنبه 8 شهریور با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید‌پرور شهرری در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین