عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:
حجت الاسلام روحانی نژاد گفت: برخی سعی دارند دهه آخر ذی الحجه را دهه «حی علی العزا» اعلام کنند، در حالیکه مناسبتهای مذهبی مهمی در این دهه هست که می تواند نشاط اجتماعی ایجاد کند.
عقیق:حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد با تأکید بر لزوم هویت یابی انجمن های اسلامی گفت: ما به شدت در سازمان به دنبال این هستیم که انجمنهای اسلامی هویت خودشان را پیدا کنند. یک روزی انجمنهای اسلامی سرآمد همه تشکلهای مذهبی، فرهنگی و حتی سیاسی و اجتماعی کشور بوده است. یک بخش در اختیار ماست که باید موانع پیش رو را با تصویب مقرراتی که شما پیشنهاد می هید برداریم. یک بخش هم مربوط به خود شماست که در هر کجا از کشور هستید به خوبی فعالیت کنید.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت رسانه برای هویت بخشی به انجمن های اسلامی از دریافت شناسه خدمت ویژه انجمنهای اسلامی خبر داد و این حرکت را یک گام بزرگ رو به جلو در این زمینه ارزیابی کرد.

روحانی نژاد در ادامه از انجمن های اسلامی خواست تا مطالبات رهبری را برآورده کنند و تصریح کرد: حنجره ما باید حنجره ولی فقیه باشد. دولتمردان در هفته دولت ملاقاتی با ولی فقیه داشته اند که معظم له خیلی صریح مطالبات خودشان را مطرح کرده اند. این مطالبات، بسیار کلیدی است.باید این مطالبات را زنده نگه داریم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان در بخش دیگری از سخنانش به لزوم دفاع از مدافعین حرم و حفظ حرمت آنها اشاره کرد و افزود: متاسفانه حنجره های بیگانه و همسو در داخل کشور می خواهند این حرکت بسیار عظیمی که در این دوارن اتفاق افتاده زیر سوال ببرند. ما امروز به برکت عناصر انقلابی و رهبری مرز مبارزه با دشمن را برده ایم هزاران کیلومتر آن طرفتر.

وی ادامه داد: اخیرا عده ای می‌گویند جمهوری اسلامی به دنبال تشکیل امپراطوری مثل دولت عثمانی است در حالیکه جمهوری اسلامی مدافع مسلمانان و مظلومان است و هیچ طمعی به کشورهای دیگر ندارد. بنابراین آنهایی که این مسیر را بدون چشمداشت انتخاب می‌کنند و می روند به شهادت می رسند باید مورد تکریم قرار بگیرند.

روحانی نژاد با بیان اینکه شهید محسن حججی یک تحول ایجاد کرد، گفت: شهید حججی یک جوان بود که در مکتب ولایت فقیه تربیت شده بود.اگر نیروهای انقلاب از شهدا دفاع نکنند دشمن افکار عمومی را نسبت به مدافعان حرم و حرکت جمهوری اسلامی در سرکوب گروه های تکفیری و دفاع از خیزش های اسلامی، بدبین می‌کند.

وی همچنین یادآور شد: از منظر رهبری اولویت امروز همه نظام مقابله با آسیب های اجتماعی است. معظم له همه نظام را در این زمینه موظف فرموده اند. تقسیم کار ملی هم شده است. البته تا ملت به عرصه و میدان نیانید معلوم نیست اتفاق خاصی بیفتد. شما می توانید مردم را نسبت به رفع و کاهش آسیب های اجتماعی بسیج کنید

روحانی نژاد با اشاره به دهه آخر ماه ذی الحجه و مناسبتهای مذهبی پیش رو آنها را فرصت های استثنایی دانست و تاکید کرد: عده ای سعی دارند این دهه را حی علی العزا اعلام کنند در حالی که مناسبتهای مذهبی مهمی در این دهه هست که می تواند نشاط اجتماعی ایجاد کند. باید تلاش کنیم اعیاد و مناسبتهای این دهه را برجسته کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: تشکلهای دینی در محرم نقش مهمی دارند. دشمن به دنبال این است که این حرکت عظیمی که در خصوص سید الشهدا به وجود آمده خدشه دار کند. مراسم عزاداری با شور و شوق وب احساس و با شعور و فکر و اندیشه و با قدرت هر چه تمام تر باید برگزار شود نگذاریم این مراسم ها تضعیف بشود. خطای یک مداح یا مسئول هیئت را نباید به پای همه نوشت.

گفتنی است، سومین نشست رؤسای اتحادیه های انجمن های اسلامی استانها ششم شهریور در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان برگزار شد.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین