عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
مدیر عامل موسسه بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه در وقوع واقعه غدیر بین مسلمانان هیچ اختلافی نیست گفت: واقعه غدیر عامل وحدت بین مسلمانان است.
عقیق: دکتر حسین ظریف‌منش مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر با تبریک ایام دهه ولایت و امامت گفت: نامگذاری این دهه با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری است که بین عید قربان روز امامت حضرت ابراهیم و عید غدیر روز امامت امیرالمومنین(ع) است نامگذاری به نام دهه امامت و ولایت شده است.

وی با بیان اینکه این دهه متصل به امامت است گفت: برنامه‌های این موسسه در جهت ترویج، تبلیغ و شناسایی هرچه بیشتر واقعه غدیر صورت می‌گیرد.

مدیر عامل موسسه بین‌المللی غدیر با بیان اینکه مشغله غدیر فقط برای شیعیان نیست و مسئله‌ای در جهان اسلام است گفت: واقعه غدیر می‌تواند برای جهانیت درس عبرت داشته باشد.

ظریف منش در تبیین آن گفت: درس غدیر برای جهانیت الگوی مدیریت جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان باید در ترویج این ایام تلاش کنند، گفت: برنامه‌های این بنیاد با مشارکت مردم، نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی و بنیاد غدیر تحت حمایت کننده و موتور متحرک آن را دارد.

مدیر عامل موسسه بین‌المللی غدیر با اشاره به نامگذاری ایام دهه ولایت و امامت افزود: این نامگذاری‌ها به جهت معرفت‌افزایی نامگذاری شده است چرا که با توجه به فلسفه غدیر احادیث و روایات سعی شده است که اهدافی را که غدیر داشته است بیان کند و درس معرفتی بدهد.

ظریف‌منش در مورد چرایی توجه به مهدویت در نامگذاری این ایام گفت: در خطبه غدیر بحث مهدویت بسیار یاد شده است و به همین جهت یک روز در این ایام به آن اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری مراسمها دو نوع بوده است، گفت: هدف ابتدایی گرامیداشت این ایام بوده و هدف دوم ترویج و توصیف واقعه غدیر در تاریخ اسلام است که آن نقطه عطفی در تاریخ بشریت است، چرا که غدیر نقطه اتصاف رسالت در چهره امامت است و بالاترین سرنوشت بشریت با امر الهی به دست پیامبر(ص) در این روز مشخص شد که چگونه جامعه باید اداره شود.

مدیر عامل موسسه بین‌المللی غدیر با تاکید مجدد بر اینکه عید غدیر منحصر به شیعه نیست، گفت: عبرت‌آموزی واقعه غدیر برای بشریت است و نه تنها نمی‌تواند اختلاف شیعه و سنی شود بلکه نقطه اتحاد شیعه و سنی است چرا که در وقوع رخداد واقعه غدیر هیچ کس شکی ندارد و همه مسلمانان به آن اذعان کرده‌اند و فقط اختلاف در معنای ولایت است.

وی با بیان اینکه درس غدیر برای بشریت است، افزود: درس غدیر برای بشریت این است که حاکمیت بر مبنای ارزشها باشد و پارساترین افراد جامعه حاکمان جامعه شوند و این تنها راه برای پیشرفت جوامع است.

ظریف‌منش با اشاره به شعار امسال دهه امامت و ولایت گفت: شعار امسال لبیک یا رسول‌الله است.

وی در تبیین جرایی شعار امسال نیز گفت: تنها دستوری که پیامبر به همه پدران در نسلهای مختلف تاکنون و برای همیشه داده است دستور ابلاغ واقعه غدیر است چرا که در خطبه غدیر می‌فرماید همه حاضران به غایبان و پدران به فرزندان واقعه غدیر را برسانند. بنابراین ابلاغ واقعه غدیر وظیفه‌ای است که پدران برای تربیت فرزندان دارند و باید آن را انجام دهند.

مدیر عامل موسسه بین‌المللی غدیر با بیان اینکه برنامه‌های این بنیاد به دو دسته تقسیم می‌شود گفت: برنامه‌های نخست ما به جهت گرامیداشت، ترویج و بزرگداشت این روز است و برنامه‌های دوم برنامه‌های فرهنگ ساز و معرفت‌افزا است که درصددیم سطح معرفت جامعه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه ولایت و امامت در سراسر کشور برگزار خواهد شد، گفت: قریب به 15 همایش ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد که برخی مقاله‌محور و برخی سخن‌محور خواهند بود.

مدیر عامل موسسه بین‌المللی غدیر با اشاره به همایشی که در تهران برگزار خواهد شد، گفت همایش بزرگ علامه عسگری که در این زمینه پرچمدار بودند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر غدیر گفت: امسال دومین دوره برگزار خواهد شد، سال گذشته این جشنواره ملی بود اما امسال با حضور 180 اثر خارجی و 600 اثر داخلی برگزار خواهد شد.

ظریف‌منش از دیگر برنامه‌های دهه کرامت را تجلیل از مدافعان حرم دانست و گفت: به همین مناست در سراسر کشور مراسمی برگزار خواهد شد و  در تهران در ساعات 2 بعد از ظهر روز عید غدیر با همکاری بنیاد شهید و سپاه محمد رسول‌الله(ص) مراسمی در گلزار شهدای برگزار خواهد شد.

وی از برنامه‌ای دیگر بنیاد از تقدیر از 2 هزار شهید سید دانست و افزود: برای بزرگداشت این شهیدان مراسمی نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حدیث پیامبر که فرمود هر کس در روز غدیر یک نفر را اطعام کند همچنین است که همه انبیاء را اطعام کرده است گفت: برنامه‌ای برای اطعام در روز عید غدیر داریم که سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر اطعام عمومی در میادین بزرگ شهرها و حسینه‌ها انجام شد و امسال یک میلیون و 700 هزار نفر را اطعام خواهیم کرد.

مدیر عامل موسسه بین‌المللی غدیر برنامه دیگر بنیاد را برگزاری نماز عید غدیر عنوان کرد وافزود: در مصلاها و مساجد و امامزاده‌ها برگزار خواهد شد و در تهران در حرم عبدالعظیم حسنی، امامزاده صالح و مصلای تهران نماز برگزار خواهد شد.

ظریف‌منش برنامه بعدی را مراسم خطبه‌خوانی و زیارت غدیریه دانست و افزود: امسال برای نخستین بار برای روز مباهله نیز که 7 روز بعد از عید غدیر است و سند قطعی شیعه برای عصمت اهل‌بیت و امیرالمومنین است نیز برنامه خواهیم داشت.

وی برنامه روز مباهله را جشن همایش تبیین روز مباهله عنوان کرد و افزود: این برنامه با حضور طلاب علوم دینی در یکی از مدارس شهرستانها برگزار خواهد شد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین