عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
اعلام شد
ویژه‌برنامه حرم مطهر رضوی(ع) به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام باقر(ع) اعلام شد.
عقیق:سه‌شنبه هفت شهریورماه و هفتم ذی‌الحجه مصادف با سالروز شهادت امام باقر(ع) است. امام باقر(ع) با طرح مرموز و مخفیانه هشام‌بن عبدالملک، مسموم شد و به شهادت رسید، اما عامل و چگونگی آن به‌روشنی مشخص نیست. برخی می‌نویسند: ابراهیم‌بن ولیدبن یزیدبن عبدالملک (پسر برادرزاده هشام) آن حضرت را مسموم کرد. بعضی می‌نویسند: زیدبن حسن به‌دستور هشام، زهر را به زین اسب مالید و اسب را به حضور امام باقر(ع) آورد و اصرار کرد که آن حضرت بر آن سوار شود، آن حضرت ناگزیر بر آن سوار شد و آن زهر در بدن او اثر کرد، به‌گونه‌ای که پاهایش متورم شد و سه روز به‌سختی در بستر بیماری افتاد و سرانجام به شهادت رسید.

آستان قدس رضوی(ع) ویژه‌برنامه خود را در سالروز شهادت امام باقر(ع) اعلام کرده است:

روز دوشنبه در شب شهادت آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی ویژه‌برنامه‌ای برگزار می‌شود که در آن، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کافی با موضوع «سیره تربیتی امام محمدباقر(ع)» سخنرانی می‌کند و در ادامه این مراسم مداحان اهل ‌بیت(ع) به مرثیه‌سرایی شهادت پنجمین امام شیعیان می‌پردازند.

سه‌شنبه در روز شهادت امام محمد باقر(ع) برنامه‌ای از ساعت 10:30 هفتم ذی‌الحجه در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد سیره آن حضرت را برای عموم تبیین می‌کند.

این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهل ‌بیت(ع) در آن مناقب و مظلومیت حضرت باقرالعلوم، امام باقر(ع) را در قالب اشعار و مرثیه توصیف می‌کنند.

 ویژه‌برنامه شام شهادت امام باقر(ع) نیز پس از نماز مغرب و عشاء از ساعت 18 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر گرایلی در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین