عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت:
مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه پیوند دهه کرامت و دهه ولایت ضروری است، گفت: از این پس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت آماده همکاری گسترده با بنیاد بین‌المللی غدیر در زمینه برگزاری دهه ولایت و امامت است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در نخستین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که دیروز (5 شهریور) در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، گفت: بررسی اقدامات انجام شده این شورا تاکنون موجب برگزاری بهتر برنامه‌های آن در سال‌های آینده می‌شود، از این رو با محوریت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) کمیته ارزیابی در آن تشکیل می‌شود تا دستگاه‌های برتر و فعال در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت شناسایی شوند و بتوان از تجربیات آنان در این عرصه بهره برد.

وی افزود: گاهی نسبت به برنامه‌های خود نگاه نقادانه نداریم و شاید این موضوع مانع پیشرفت ما در کارها می‌شود در حالی که وظیفه داریم آسیب‌های مسیر طی شده را شناسایی کنیم.

مسئول شورای هماهنگی دهه کرامت، خاطرنشان کرد: بازخوانی عملکرد گذشته و بررسی معطل ماندن برخی مصوبات، می‌تواند موجب پیشرفت برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سال‌های پیش رو شود.

ارباب سلیمانی اضافه کرد: می‌توان فرمایشات بزرگان به‌ ویژه مراجع معظم تقلید درباره دهه کرامت را دسته‌بندی کرد و در قالب آثاری ارزشمند در اختیار عموم مردم و دستگاه‌ها قرار داد.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت می‌تواند موجب ساماندهی و نظم بیشتر برنامه‌های آن شود، گفت: در این زمینه می‌توان از عملکرد مثبت و سازنده کارگروه محتوایی این شورا بهره جست، همچنین بهتر است کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت  هر دو ماه یک‌بار برگزار شوند.

مسئول شورای هماهنگی دهه کرامت، در ادامه سخنان خود، اهمیت کار در زمینه آشنایی جهانیان با فرهنگ ولایت و امامت را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: پیوند میان دهه‌های کرامت و ولایت ضروری است زیرا موضوع هر دو، امامت و رویکردشان، شادی و نشاط است بنابراین شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برای همکاری گسترده با بنیاد بین‌المللی غدیر در زمینه دهه ولایت و امامت آمادگی کامل دارد.

ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله صدیقی در جلسه‌ای با وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوع همکاری و مشارکت دستگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و امامت را مطرح کردند که آقای وزیر نیز قول‌‌های مساعدی دادند، من نیز در جلسه‌ای آمادگی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برای همکاری گسترده با بنیاد بین‌المللی غدیر را اعلام کردم.

وی بیان کرد: امام رضا (ع) فرموده‌اند "به خدا سوگند اگر مردم ارزش روز غدیر را می‌دانستند فرشتگان روزی ۱۰ بار با آنان مصافحه می‌کردند" بنابراین جا دارد ما که برای حضرت امام رضا (ع) فعالیت می‌کنیم طبق این فرمایش برای دهه ولایت و امامت نیز تلاش کنیم.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، گفت: در حالی که در روزهای نخست فعالیت این شورا، تنها چند دستگاه عضو آن بودند اما در حال حاضر ۳۴ دستگاه و نهاد دولتی و غیردولتی عضو آن هستند و به نوعی نمایندگان نهادها و بخش‌های مختلف کشور در برگزاری برنامه‌های این دهه فعالیت دارند، همچنین در هر یک از دستگاه‌های کشور، جایگاه ویژه‌ای برای برنامه‌های دهه کرامت اختصاص یافته است.

ارباب سلیمانی بیان کرد: تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت آماده همکاری گسترده با بنیاد بین‌المللی غدیر و اجرای برنامه‌های دهه ولایت و امامت هستند، همچنین ۸۵ هزار مسجد، ۴۰ هزار پایگاه بسیج، ۲۳ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد و سایر نهادهای مسجدی، فرهنگی و مردمی که در زمینه دهه کرامت فعال هستند، تمام ظرفیت و توان خود را برای برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و امامت نیز به کار می‌برند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین