عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
/همنامان نور/
بررسی مناظرات ثامن الائمه (ع) از جمله برنامه‌هایی است که در مسجد امام رضا (ع) به صورت تخصصی برای نمازگزاران تبیین می‌شود.
عقیق:در سلسله گزارش‌های «همنامان نور» در پی بررسی فعالیت‌های مساجدی هستیم که نام معصومین (ع) و بزرگان دین بر آن‌ها نهاده شده است، تا از این طریق دریابیم که آن‌ها در طول سال و به ویژه در ایامی که مرتبط با آن بزرگان هستند، به طور خاص در زمینه تبیین زندگی و سیره آن بزرگان، چه برنامه‌هایی دارند.

 

در آستانه ولادت هشتمین اختر آسمان امامت، در گفت‌وگویی با امام جماعت مسجد امام رضا (ع) در خیابان شهید مدنی، نرسیده به میدان سبلان به معرفی فعالیت‌های این مسجد مزین به نام امام رضا (ع) می‌پردازیم.

 

حجت‌الاسلام مصطفی توکلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: همزمان با شب سالروز ولادت امام رضا (ع) (۱۲ مردادماه) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم جشن و مولودی‌خوانی با حضور حامد وکیلی در این مسجد برپا می‌شود.

 

وی برپایی محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم فعال در این مسجد را از دیگر برنامه‌های این مسجد همزمان با شب ولادت امام رضا (ع) عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه این مسجد همنام با امام رضا (ع) است، به همین جهت در طول سال نیز تلاش کرده‌ایم تا ویژه‌برنامه‌هایی به صورت تخصصی در راستای معرفی شخصیت آن حضرت برگزار کنیم.

 

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها روایت سیره و احادیث امام رضا (ع)، بررسی مناظرات آن حضرت و بیان آن برای نمازگزاران در طول سال است.

 

توکلیان افزود: علاوه برآن ویژه‌نامه محتوایی نیز در رابطه با‌ آن حضرت در طول سال در مسجد تهیه و منتشر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه الگوبرداری از ‏سیره امام هشتم (ع) با هوشیاری عمل شود و با درک شرایط به پاسخگویی به ‏شبهات فکری پرداخته شود، ادامه داد: علاوه بر داخل کشور، باید بیان سیره سیاسی حضرت رضا (ع) توسط مبلغین در دیگر کشورها هم مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) در رابطه  با دیگر برنامه‌های این مسجد در طول سال، اظهار کرد: برگزاری سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه، برپایی محافل انس با قرآن کریم، انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در این مسجد مورد توجه است.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین