عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران گفت: ۱۸ هزار زایر ایرانی از شهرهای تبریز، مشهد و اهواز توسط شرکت های هوایی سعودی و ۶۸ هزار زایر دیگر از ۱۷ شهر ایران توسط هواپیمایی داخلی عازم سفر حج می شوند.
 عقیق:رحمت‌الله مه‌آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران امروز (9 مرداد) در آیین نخستین بدرقه حجاج ایرانی که در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: با وجود وقفه یک ساله‌ای که برای سفر حج به وجود آمد این فرصت ایجاد شد که با حمایت دولت و شخص وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی در حوزه فرودگاهی و ناوبری حج آماده‌تر و مجهزتر نسبت به حج 96 حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: عملیات حج امسال در شرایطی برگزار خواهد شد که تحولات زیادی در حوزه فرودگاهی و ناوبری با نوسازی و بهسازی باندها، بهسازی ترمینال‌ها و نوسازی تجهیزات فرودگاه‌ها همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران تصریح کرد: تعداد زایران اعزامی به حج نسبت به سال 94، 36 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد فرودگاه‌ها از 19 ایستگاه به 20 ایستگاه ارتقا پیدا کرده است.

مه‌آبادی یادآور شد: عملیات انتقال 86 هزار ایرانی که از هشتم مردادماه آغاز شده است 2 ماه کاری طولانی خواهیم داشت. انتقال 86 هزار ایرانی از هشتم مردادماه آغاز و در 2 ماه روند پروازی ما ادامه دارد. پروازهای ما در تعداد 18 هزار زایر ایرانی از شهرهای تبریز، مشهد و اهواز توسط شرکت های هوایی سعودی و 68 هزار زایر دیگر از 17 شهر ایران توسط هواپیمایی داخلی عازم سفر حج خواهند شد. پروازهای ما عامل 269 زایر از تهران و استان‌های همجوار از ساعت 6 و 22 دقیقه صبح امروز تهران را به مقصد مدینه ترک کردند و دومین پرواز زایران با بدرقه رسمی مقامات کشور ساعت 11 و 55 دقیقه صبح باز هم به مسیر مدینه بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران ابزار داشت: طرح مدیریت آسمان ایران شهر یکی از طرح‌هایی است که در آن به اصلاح مسیرهای یکطرفه پرداخته و با موازی کردن پروازها ضریب ایمنی و ظرفیت پروازها را افزایش و زمان پروازها را نیز کاهش داده‌ایم.

مه‌آبادی در پایان گفت: پروازهای حج امسال با پیشرفته‌ترین وسایل هوایی چک و کنترل می‌شود.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین