عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
مراسم دومین دوره «جایزه دعبل (کتاب سال عاشورا)» 14 شهریور ماه با معرفی آثار منتخب برگزار خواهد ‌شد.
عقیق:جایزه دعبل عنوان دوسالانه‌ای است که به همت بنیاد دعبل خزاعی و با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از دارندگان آثار عاشورایی برتر راه‌اندازی شده و در آن، کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف، به بررسی و ارزیابی کتاب‌های عاشورایی منتشرشده در هر دو سال می‌پردازند.

در دوره‌ اول این دوسالانه که در سال 94 برگزار شد، تعداد 537 اثر در 18 رشته مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت 20 اثر برگزیده شدند.

از برگزیدگان دوره اول می‌‌توان به کتاب‌های «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهداء» اثر مهدی پیشوایی و «شهادتنامه‌ امام‌حسین(ع)» اثر محمد محمدی ری‌شهری (مقتل)، «تحول گفتمان در گزارش واقعه کربلا» اثر رقیه میرابوالقاسمی (پژوهش فرهنگی)، «آیین و اسطوره در ایران شیعی» اثر جبار رحمانی (پژوهش اجتماعی)، «ضربان ذات» اثر قربان ولیئی (شعر)، «ماه به روایت آه» اثر ابوالفضل زرویی نصرآباد (ادبیات داستانی)، «دفتر تعزیه 11 و 12» اثر داود فتحعلی بیگی و مهدی دریایی (رشته‌ادبیات نمایشی) و «یاد یار و دیار» اثر حمید گروگان (داستان کودک) اشاره کرد.

در دوره دوم جایزه  دعبل 340 اثر در 19 رشته داوری شده‌اند که از آثار منتخب و پدیدآورندگان‌شان در اختتامیه تقدیر خواهد شد. همچنین فهرست کاندیداهای هر رشته، یک هفته قبل از برگزاری اختتامیه اعلام می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین