عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
حجت‌الاسلام ماندگاری در گفت‌وگو با فارس:
یک استاد اخلاق گفت: حضرت معصومه (س) زیباترین جایگاه دختری را برای امام کاظم (ع) داشتند به طوری که امام کاظم (ع) برای آرامش‌شان،‌ بنابه نقلی از زندان به صورت طی‌الارض به مدینه رفتند تا فاطمه معصومه (س) را زیارت کنند.
عقیق:حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: هر دختری در چهار جایگاه باید نقش‌آفرینی کند. جالب این است که دختر در هر یک از این جایگاه‌ها که قرار می‌گیرد، جایگاه طرف مقابلش هم یک روزی نصیبش می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر می‌گوییم جایگاه اول دختر، فرزندی نسبت به پدر و مادر است، جایگاه مادری هم نصیبش می‌شود، اگر می‌گوییم جایگاه دوم دختر، خواهری نسبت به خواهر و برادرش است به او نیز در مقابل، خواهری هم نصیبش می‌شود و جایگاه سوم نیز اگر می‌گوییم همسری برای شوهرش است در مقابل نیز همان توقعات را هم از همسرش دارد و جایگاه چهارم که اگر می‌گوییم برای فرزندانش مادر می‌شود، یک روزی فرزند و پدر و مادرش بوده است.

این استاد اخلاق تصریح کرد: اگر ما هر یک از جایگاه‌هایی که داریم به درستی انجام وظیفه کنیم روزی که در نقطه مقابل آن جایگاه قرار می‌گیریم خداوند، انسان‌های قدرشناسی را در مقابل ما قرار می‌دهد و این مصداق ضرب‌المثلی است که می‌گویند آنچه که برای خود نمی‌پسندی برای دیگران مپسند و آنچه که برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند.

وی ابراز داشت: باید دید دختر در جایگاه دختری‌اش چه وظایفی دارد، توصیه‌های دین آن است که دختر نسبت به پدر و مادر، مخصوصاً مادر، ادب و احترام را رعایت کند، اطاعت کند و خدمت کند، با این سه کار خود می‌تواند آرامش بخش پدر و مادر باشد تا روزی که در جایگاه مادر قرار می‌گیرد فرزندانش نسبت به او اینگونه باشند.

ماندگاری عنوان کرد: وجود نازنین حضرت معصومه (س)نسبت به امام رضا (ع) و حضرت زینب (س) نسبت به امام حسین (ع) بهترین ویژگی‌هایی یک خواهر و برادر را داشتند، همفکر،‌همدل و همراه هم بودند. دختری می‌تواند با خواهر و برادرهایش همفکری دینی، همدلی دینی و همراهی دینی درست کند.

وی با اشاره به جایگاه یک دختر در مقام همسری گفت: یک دختر باید سعی کند همان‌طور که امیرالمؤمنین (ع) درباره حضرت زهرا (س) فرمودند باید کمک هم باشند در بندگی خدا، کمک هم باشند برای تحمل مسائل زندگی، کمک هم باشند برای رشدی که در زندگی قرار است نصیبشان شود.

این استاد اخلاق اظهار داشت: دختر در جایگاه مادری باید همانطور رفتار کند که دوست می‌داشت یک روز پدر و مادرش آنگونه با او رفتار کنند و سعی کند شروع فرزندانمان با حلالی باشد مادر با شیر دادن حلال و پدر با نطفه پاک، دوم اینکه بستری که برای فرزندان فراهم می‌کند بستر آرامش‌بخشی باشد و آنها را کمک کنیم در مسیر تربیت دینی قرار گیرند.

ماندگاری گفت: حضرت معصومه (س) براساس همین رسالت، زیباترین جایگاه دختری را برای امام کاظم (ع) داشتند به طوری که امام کاظم (ع) برای آرمش‌شان،‌بنابه نقلی از زندان به صورت طی‌الارض به مدینه رفتند تا فاطمه معصومه (س) را زیارت کنند. هم پدر به دختر آرامش می‌دهد هم دختر به پدر آرامش می‌دهد.

وی عنوان کرد: حضرت معصومه (س) بهترین همراهی را با برادرش امام رضا(ع) و دیگر خواهران و برادرانشان داشت و به مصلحت الهی نیز در جایگاه مادری و همسری قرار نگرفتند چون کفویی برای ایشان پیدا نشد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین