عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
برنامه های قرآنی فصل تابستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از سوی روابط عمومی مرکز قرآنی این آستان متبرکه تشریح شد.
عقیق:مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) همزمان با ایام تابستان، ثبت‌نام خود را در رشته‌های تخصصی قرائت سطح 2 (روان‌خوانی) تا قرائت سطح 7 (تجوید‌ پیشرفته)، صوت و لحن تخصصی و حفظ حداقل نیم جزء به بالا دوره‌های آموزشی آغاز کرده است.
بنا بر این گزارش، برای این بخش، بیش از 40 کلاس درس به ترتیب  12 کلاس قرائت آقایان، 5 کلاس قرائت بانوان، 12 کلاس حفظ آقایان و 19 کلاس حفظ بانوان و 8 کلاس مهد قرآن در این مؤسسه منظور شده است.
همچنین به همت مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) علاوه بر کلاس‌های آموزشی، همه روزه جلسات قرآن ویژه آقایان و بانوان در مسجد جامع حرم مطهر با حضور تعداد 275 نفر برگزار می‌شود.
در این مرکز آموزشی 53  اساتید قرآنی شامل 28 نفر اساتید حفظ بانوان، 7 نفر اساتید حفظ آقایان، 7 نفر اساتید قرائت بانوان و 11 نفر از اساتید قرائت آقایان فعالیت دارند که عمدتا حافظ کل قرآن و یا از قاریان ممتاز هستند.
برگزاری کلاس‌های آموزش قصص قرآنی بر اساس مبانی اعتقادی، کلاس‌های مفاهیم عمومی، احکام و آیات کاربردی قرآن کریم، جشن‌های دهه کرامت به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) ویژه خردسالان و مقطع ابتدایی در تاریخ سه‌شنبه، 10 مردادماه در تالار شیخ صدوق، محفل انس با قرآن ویژه بانوان در تاریخ یکشنبه، هشتم مردادماه در تالار شیخ صدوق، جشنواره فرهنگی ورزشی همراه با مسابقات متنوع در مرداد‌ماه که تا هشتم شهریورماه ادامه خواهد داشت از دیگر برنامه‌های مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع) است که بعد از برگزاری امتحانات پایان دوره در هفته سوم شهریور‌ماه، از نفرات برتر در مراسم اختتامیه اواخر شهریورماه تجلیل خواهد شد.
همچنین در این مرکز مسابقه اینترنتی فرهنگ قرآنی به‌صورت هفتگی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی QURAN.ABDOLAZIM.COM برگزار و در روز شنبه هر هفته به قید قرعه به پنج نفر جوایز متبرکه اهدا می‌شود.
منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین