عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
در نشست خبری دهه کرامت عنوان شد
دبیر اجرایی شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور گفت: 350 هزار مراسم و جشن در شهر و روستاها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به ویژه مساجد در دهه کرامت برگزار می‌شود همچنین 2 هزار جشن مردمی در 700 شهر برگزار خواهد شد.
عقیق:نشست خبری دهه کرامت بعد از ظهر امروز (یکشنبه یکم مردادماه) با حضور  مرتضی طاهریان معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد و دبیر اجرایی شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، علیرضا شمس‌نیا رئیس اداره تبلیغات آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)،‌ حجت‌الاسلام سعید آخوندی رئیس اداره فرهنگی و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه، سعید بهرامی نماینده سازمان بسیج در ستاد دهه کرامت،‌ علیرضا فیض‌آبادی فراهانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مرتضی طاهریان دبیر اجرایی شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور گفت: 350 هزار مراسم و جشن در شهر و روستاها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به ویژه مساجد در دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود هزار و 500 ستاد روستایی با تکیه بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج در این ایام فعالیت خواهند داشت و علاوه بر این، 2 هزار جشن مردمی در 700 شهر برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور تصریح کرد: در ادامه برنامه‌هایی که برای این دوران تدارک دیده شده است می توان به آماده‌سازی هزار و پانصد گروه سرود و نمایش اشاره کرد که این برنامه با همکاری مشترک کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مدارس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: غنا بخشیدن به محتوای فرهنگی و معنوی جشن‌های مردمی با محوریت آستان قدس رضوی، آستان حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع)، بهره‌مندی از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه سراسر کشور به عنوان مرکز ثقل اصلی‌ترین پایگاه تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت(ع)، بهره‌مندی از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان قطب‌های فرهنگی جامعه، تقویت فضای معنوی و با نشاط در محیط‌های علمی و آموزشی با کمک از اساتید و داشنجویان، بهره‌مندی از مشارکت گسترده پایگاه‌های مردمی بسیج از اولویت‌های ما در دهه کرامت است.

در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام آخوندی ابراز داشت: با توجه به اینکه پنجم ذی‌القعده به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز بنابر وظیفه و ماموریتی که دارد در راستای ترویج و تبلیغ زیارت امامزادگان، اجرای برنامه‌های متنوعی را در بیش از 8 هزار امامزاده در کشور در دستور کار خود دارد.

وی گفت: در دهه کرامت، حدود 31 همایش و بزرگداشت در 31 استان کشور و 317 همایش و بزرگداشت نیز در 317 بقعه متبرکه در کشور برگزار خواهد شد و تجلیل از خدام بقاع متبرکه، استقبال از زائران حرم امام رضا(ع)، اهتزاز پرچم حرم امام رضا(ع)، برگزاری هزار و 700 دوره سلسله مباحث نمایشگاهی «فانوس هدایت»، چاپ کتاب «ضریح نورانی»، طراحی نرم‌افزار اندرویدی «ضریح نورانی»، آماده‌سازی و چاپ بروشور زندگینامه و کرامات امامزادگان، پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در ساعات 8 صبح و 8 شب در بقاع متبرکه، تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس از دیگر برنامه‌‌های این سازمان است.

رئیس اداره فرهنگی و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همچنین استودیوی تولید محتوا و برنامه در  امامزاده صالح در تهران نیز به بهره‌برداری می‌رسد و برنامه‌های متنوع فرهنگی در بقاع بیش از ۸ هزار امامزاده در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

علیرضا شمس‌نیا رئیس اداره تبلیغات آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) نیز در بخش دیگری از این نشست،‌ گفت: در دهه کرامت، ضریح امامزاده حمزه(ع) برادر امام رضا(ع) غبارروبی می‌شوند و این برنامه روز شنبه مصادف با سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه ساعت 8 صبح برگزار می‌شود. همچنین در مراسم ویژه‌ای پرچم گنبد امامزادگان حمزه و طاهر علیهماالسلام برافراشته می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)  از برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) خبر داد و گفت: ششم ذی‌القعده مصادف با سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برنامه‌ای ویژه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلّی بزرگ ری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند دلنوشته‌های خود را خطاب به حضرت حمزه بن موسی الکاظم (ع) در قالب طرح فرهنگی «سلام بر فرزند موسی الکاظم(ع)» بنویسند و آن را به نشانی تلگرامی @hazrat_hamzeh ارسال کنند. به برترین دلنوشته‌ها به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین