عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۵۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:
محقق و پژوهشگر حوزه با بیان اینکه برنامه‌های شادی اهل بیت(ع) نباید فقط به مداحی و شعاردادن محدود شود، گفت: هزینه‌های مذهبی و فرهنگی برای اهل بیت(ع) دو هزار برابر هزینه برای دیگر کارهای خیر پاداش و اجر دارد.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در گردهمایی فعالین مردمی دهه کرامت که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه سخنرانی‌ها دینی باید مختصر باشد، اظهار کرد: طولانی شدن سخنرانی‌ها موجب بی‌توجهی و کاهش مخاطبان می‌شود.

محقق و پژوهشگر حوزه رمفید بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های سخنرانی مطلوب دانست و اضافه کرد: اگر سخنرانی‌ها کاربردی باشد مخاطبان نیز افزایش می‌یابند؛ خلوص نیت برای خداوند متعال یکی دیگر از ویژگی‌های سخنرانی مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند با وجود اینکه تا کنون نتوانسته حق مصائب حضرت زهرا سلام‌الله علیها و امام حسین علیه‌السلام را ادا کنیم اما به صورت نسبی برگزاری مراسمات شهادت و عزاداری گسترده‌تر و بیشتر از ولادت و جشن مورد توجه قرار گرفته است در حالی که این دو باید با یکدیگر در موازنه باشد.

حجت‌الاسلام  و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه باید کارگروه مشخصی در راستای رفع آسیب مذکور در مجموعه‌های فرهنگی ایجاد شود، تصریح کرد: اینکه در برخی مساجد به ویژه مساجد کلانشهرها جمعیت جوانان و نوجوانان کمتر از پیشکسوتان است به عنوان یک مشکل اساسی مطرح بوده به همین علت باید در این مساجد به دنبال فعالیت‌هایی باشیم که جذب جوانان و نوجوانان را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال جذب قشر خاکستری و بی‌تفاوت باشیم، عنوان کرد: افرادی که در انتخابات کشور رأی نداده و نسبت به مباحث سیاسی و دینی بی‌تفاوت هستند مورد احترام بوده و عضو جامعه اسلامی محسوب می‌شوند به همین علت باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام  والمسلمین فرحزاد بی‌توجهی مسؤولان و فعالان فرهنگی را عامل فرار نخبگان دانست و گفت: دهه کرامت فرصت مطلوبی است تا به شیوه گسترده‌تری به شادی‌ها و جشن‌های اهل بیت(ع) توجه شود، یکی از راهکارهای تحقق این هدف تشکیل کارگروه شادی‌های حلال است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج عید غدیر مطرح کرد: در غدیر خم باید به خیابان‌ها آمده و با فریاد روایات و احادیث این واقعه بزرگ را برای همگان یادآوری کنیم چرا که حضور در خیابان‌ها بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از حجم قابل توجه روایات و احادیث برای ترویج شادی و نشاط میان شیعیان یاد کرد و افزود: اساس شادی از نگاه اهل بیت(ع) که در روایات مورد تاکید قرار گرفته است، گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان است به همین علت در دهه کرامت و مناسبت‌های مختلف می‌توانیم خیرین را جمع‌آوری و برای تهیه جهیزیه، ازدواج جوانان، تامین هزینه بیماران، رفع نیازهای سالمندان و نیازهای دیگر نیازمندان اقدام کنیم.

وی از شاد کردن دلهای مومنان به عنوان یکی از برترین اعمال دین مبین اسلام نام برد و افزود: برای بنده و مسؤولان ننگ است که میلیون‌ها نفر در جامعه اسلامی زائر اولی باشند که تا کنون به مشهد و قم سفر نکرده‌اند و برخی در روستاهای اطراف شهر قم تا کنون به زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها نرسیده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه برنامه‌های شادی اهل بیت(ع) نباید فقط به مداحی و شعاردادن محدود شود، اظهار کرد: هزینه‌های مذهبی و فرهنگی برای اهل بیت(ع) دو هزار برابر هزینه برای دیگر کارهای خیر پاداش و اجر دارد.

وی احیای نام امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌الله علیها و امامزادگان را از برکات دهه کرامت برشمرد و عنوان کرد: در این دهه بسیاری از خادمان به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند تا آموزه‌های بزرگان دینی را ترویج دهند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین