عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۵۰۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه تقوی یکی از قوای نگه‌دارنده انسان است، گفت: عواملی چون ماهواره‌ها و استفاده ناصحیح از فضای مجازی می‌تواند تقوی انسان را ضعیف کند، انسان باید به دنبال تقویت تقوی در خود باشد.
عقیق:حجت الاسلام مرتضی صادقی مدیر اوقاف اداره شمال شرق تهران در مراسمی که به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در امامزاده سلطان مطهر بومهن از نوادگان امام جعفر صادق(ع) برگزار شد با اشاره به خاطره‌ای از آیت الله بهجت در سفر به مشهد اظهار داشت: آیت الله بهجت هرگاه نیت سفر به مشهد داشتند سعی می‌کردند پای پیاده به سفر مشهد بروند تا در مسیر بتوانند از وجود امامزادگان در مسیر استفاده کنند، از منظر ایشان هرکدام از امامزادگان ویتامین خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: در وجود تمام انسان‌ها قوه نگه‌دارنده‌ای وجود دارد که قرآن از آن به عنوان تقوی از آن یاد می‌کند، این قوه در وجود در تمام انسان‌ها وجود دارد با این تفاوت که در برخی قوی و برخی ضعیف‌تر است، متاسفانه تقوا در وجود انسان‌های امروز ضعیف شده است ولی راه‌هایی برای تقویت آن وجود دارد.

مدیر اوقاف اداره شمال شرق تهران تاکید کرد: انسان‌ها باید بدانند که تمام اعضاء و جوارح، زمین و زمان در آن دنیا شهادت اعمال ما را خواهند داد، همچنین پیامبر اکرم(ص) نیز در آن دنیا ترازو اعمال ما خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: اهل‌بیت(ع) نیز جزء مواردی است که به اعمال انسان شهادت می‌دهند، امام صادق(ع) در این راستا می‌فرمایند " باعث افتخار اهل‌بیت(ع) باشید زیرا به شما شیعه جعفری می‌گویند"، مواظب باشیم امروز ماهواره و فضاهای مجازی بسیار خطرناک است در صورتی که از آنها درست استفاده نکنیم.

وی در پایان گفت: ما در تمام برخوردهای باید رفتار خود را کنترل کنیم، در میان ارباب رجوع باید رفتار مناسب را در محل کار پیشه کرد، همچنین در اجتماع و حتی خانه نیز باید رفتار معقول با اعضای خانواده داشته باشیم.

در این مراسم حجت الاسلام صابریان مدیر اداره اوقاف پردیس نیز حضور داشته و میزبان این مراسم بودند، همچنین مداحان اهل‌بیت(ع) در وصف و منقبت امام صادق(ع) به مرثیه‌سرایی پرداختند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین