عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی:
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به تبلیغات سوء در مورد سفر حج در فضای مجازی گفت: حج نباید تعطیل شود و حجاج هم تحت تاثیر شایعات فضای مجازی قرار نگیرند
عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در دیدار مدیران و کارگزاران حج و زیارت استان خراسان شمالی، اظهار داشت: درست است که ارتباط سیاسی ما با عربستان دچار اختلال شده، اما روابط سیاسی با روابط دینی و مذهبی تفاوت دارد و رهبر معظم انقلاب هم تأکید دارند که حج واجب مردم بوده و نباید معطل بماند.

وی افزود: با توجه به اینکه عربستان از زائران ایرانی دعوت به عمل آورده و تعهدهای محکمی نیز دراین‌باره داده و اقدامات کارشناسی زیادی هم در این زمینه صورت گرفته تا این سفر به‌خوبی انجام شود؛ ازاین‌رو زائران نباید به جو مسمومی که علیه حج در فضای مجازی به راه افتاده توجه کنند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه حج یادگار انبیا و اولیای الهی بوده و زنجیره توحید را در طول تاریخ بشری نشان می‌دهد، گفت: با این ویژگی‌ها نباید بگذاریم این واجب الهی تعطیل شود و در روایت هم داریم که اگر حج تعطیل شد، امت اسلام گرفتار می‌شوند.

وی با انتقاد از کسانی که در خصوص سفر حج تلاش می‌کنند تا شبهه افکنی کنند، گفت: قبل از انقلاب اسلامی علیه حج تبلیغات منفی صورت می‌گرفت و می‌گفتند چرا پول خودتان را در وطن هزینه نمی‌کنید و آن را به جیب عرب‌ها سرازیر می‌کنید؟ 

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با گلایه از امتداد این‌گونه اظهارنظرها در سال‌های اخیر، گفت: امسال هم شاهد هستیم که این شبهه که بعد از حادثه منا آغاز شد، باز هم در حال گسترش در فضای مجازی است.

وی با تأکید بر اینکه حج نباید تعطیل شود، گفت: در پاسخ به این افراد باید پرسید چرا این سؤال فقط از مسافران قبله مسلمین پرسیده می‌شود و به افرادی که به کشورهای دیگر می‌روند این سؤال پرسیده نمی‌شود؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این‌که طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی و دیدگاه مقام معظم رهبری حج نباید تعطیل شود، افزود: سفر به حج، انجام یک تکلیف دینی است و مانند خرج کردن پول برای همه واجبات دینی، یک امر واجب است و این شبهه‌ها توسط بی‌دین‌ها ایجاد می‌شود.
وی در بخش دیگری با بیان اینکه حج تجلی‌گاه وحدت و توحید است، اظهار داشت: در حج با حرکت حول یک محور، توحید جلوه گری می‌کند و یگانگی خداوند با تمام وجود حس می‌شود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به این که ملت و نظام اسلامی ایران برائت از مشرکان را به‌ عنوان سنت ابراهیمی در حج احیا کرد، گفت: روح حج برائت از مشرکان و اعتقاد به توحید بوده و در این آیین تولی و تبری در اوج قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حج یکی از واجباتی است که جامع همه عبادت‌ها است، تأکید کرد: باید این واجب مهم الهی به گونه عزتمندانه و در عین حال با آرامش و در فضای مناسبی برگزار شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
بمیر بابا...
نفست از جای گرم در میاد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین