عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
آیت الله طباطبایی نژاد:
عضو خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت آموزش کلاسیک قرآن در حوزه علمیه، گفت: باید برجسته ترین قاریان در حوزه علمیه تربیت شوند و بهترین مکان برای تحقق این امر، مساجد و مدارس علمیه است.
عقیق:آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در نشست مفسران قرآن کریم در اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار کرد: مبنای احکام و اخلاق و افتخار ما و حتی دلیل بر اثبات پیامبر و رسولان، قرآن کریم است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: ما با شجاعت و افتخار و سربلندی اعلام می کنیم هر کس توانست در جهان چون قرآن بیاورد، به سمت و سوی او خواهیم رفت، امام علی(ع) در خطبه 175 و 189 نهج البلاغه 42 صفت برای قرآن ذکر کرده است.

وی عنوان کرد: به تعبیر امام علی درخطبه 175 قرآن چیزی است که کسی با آن نمی نشیند و بلند نمی شود، جز آن که چیزی در آن زیاد و چیزی کم می شود، در حقیقت هدایت و نور آن زیاد می شود و گمراهی آن کم می شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که زبان قرآن همیشه به روز است، تصریح کرد: آیات قرآن به نحوی است که حتی سیاست خارجه امروز ما را بیان می کند و گویی برای امروز ما نازل شده است.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که حوزویان باید مربی مردم در زمینه قرائت قرآن و تفسیر باشد، یادآور شد: روحانیون باید هم بهترین قرآن فهم و هم قرآن خوان باشند و در راس آن بهترین عمل کننده به آیات الهی باشند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت آموزش کلاسیک قرآن در حوزه علمیه، گفت: باید برجسته ترین قاریان در حوزه علمیه تربیت شوند و بهترین مکان برای تحقق این امر مساجد و مدارس علمیه است.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان کرد: خواندن قرآن، دارای برکات و آثاری است و از متن قرآن چنین دریافت می شود که خواندن قرآن به نوعی واجب است و هر چه در این مسیر می توانید، تلاش کنید.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت:  روحانیت در زمینه تفسیر موضوعی بیشتر تلاش کند، چراکه در عرصه منبر و تبلیغ بسیار مؤثر است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین