عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
زهير احمد الكاظمي مديركل مركز تاريخ مكه مكرمه از وجود هفت ميليون سند و دست نوشته درباره تاريخ مكه مكرمه خبر داد.
عقیق: مدير كل مركز تاريخ مكه مكرمه اعلام كرد: مواقع و آثار تاريخي مهم در مكه مكرمه و منطقه مركزي اطراف مسجدالحرام از جمله آثاري كه در چارچوب طرح توسعه قرار دارد، به طور كامل سندسازي و ثبت شده و ماكت‌هايي براي اين مواقع تاريخي هم ساخته شده است. 

زهير احمد الكاظمي از وجود هفت ميليون سند و دست نوشته درباره تاريخ مكه مكرمه خبر داد. 

وي خاطر نشان كرد: اين مركز براي جمع آوري تمام منابع تاريخ مكه مكرمه در تمام دوره‌ها و متمركز كردن تمام تلاش‌ها در راستاي تحقيقات و پژوهش علمي در خصوص تمام آنچه مربوط به تاريخ مكه مكرمه و جغرافيا و آثار عمراني وفكري آن فعاليت مي‌كند. 

 
وي افزود: اين مركز بيش از هفت ميليون سند و نسخه خطي درباره تاريخ مكه مكرمه در طي قرون و دوره‌هاي متوالي ثبت كرده است. 

اين مقام سعودي اظهار داشت: اين اسناد از داخل و خارج عربستان و از دوره‌هاي قديمي و از آرشيوهاي جهاني مانند آرشيو عثماني و انگليسي و هلندي و ديگر مناطق جهان جمع آوري شده است. 

وي گفت: اين مركز با تمام آرشيوها و كتابخانه و سالن‌ها و بخش‌هاي مختلف پژوهشي تغذيه كننده مطالعات پژوهشگران تاريخ پايتخت نخست اسلام مكه مكرمه و نقش ديني و روحي و معرفتي و علمي آن و هر فكر يا طرح علمي براي حفظ هر چيزي از تاريخ اجتماعي واقتصادي و علمي مكه مكرمه به شمار مي‌رود. 

شايان ذكر است، مركز تاريخ مكه مكرمه در محله العزيزيه قرار دارد و دست نوشته‌هاي نادري در زمينه‌هاي مختلف و علوم و معارف گوناگون براي رفع نيازهاي محققان و پژوهشگران وجود دارد. 

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین