عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
مراسم ویژه جشن ایام ولادت سیدالشهداء(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) چهارشنبه، 22 الی جمعه، 24 خردادماه، ساعت 10:30 الی 13:30 در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.

عقیق:   مراسم ویژه جشن ایام ولادت سیدالشهداء(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام زین‌العابدین(ع) با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی، استاد حوزه قم و مبلغ فعال دینی در کشورهای اروپایی با موضوع آموزه‌های اخلاقی در معارف اهل بیت(ع) همراه با مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی چهارشنبه، 22 الی جمعه، 24 خردادماه، ساعت 10:30 الی 13:30 در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام محمدهادی عبدخدایی، استاد حوزه و دانشگاه، همزمان با جشن اعیاد شعبانیه به موضوع اخلاق زندگی در سیره و کلام ائمه معصومین(ع) دوشنبه، 20 الی جمعه، 24 خردادماه در صحن جامع رضوی خواهد پرداخت.

ارتباط با خدا و اهل بیت(ع)، بیان سیره و حدیث از ائمه معصومین(ع)، تحلیل تاریخ اسلام، اهمیت و آثار دعا و نیایش، شرح ادعیه و شرح فرازهایی از دعای ندبه از دیگر موضوعاتی است که در هفته جاری، همزمان با اعیاد شعبانیه در رواق‌های امام خمینی(ره)، غدیر، شبستان‌های نهاوندی و گرم مسجد گوهرشاد و همچنین صحن جامع رضوی به آن‌ها پرداخته می‌شود.

علاقه‌مندان به سخنرانی و بیان معارف حرم رضوی می‌توانند جهت استفاده از موضوعات فوق در مکان‌های مذکور در ساعات 4:15، 11:30، 19 و 21 مراجعه کنند.

قرائت دعاهای عالیةالمضامین، حدیث کساء، توسل، کمیل، ندبه، عهد و دعای امام رضا(ع) برای امام زمان(عج) از دیگر برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی است که به ترتیب با حضور حسین خالق‌پور، سیدمهدی میرداماد، علی ملائکه، محسن طاهری، علی فخار و حسن اسلامی، از مداحان اهل بیت(ع) در روزهای شنبه الی جمعه در صحن جامع رضوی، رواق امام خمینی(ره) و شبستان نهاوندی مسجد گوهرشاد حرم رضوی قرائت می‌شود.

بیان احکام و آداب زیارت یکی دیگر از برنامه‌های این هفته در بارگاه منور رضوی است که با موضوعات احکام زائر، احکام زیارت، احکام روزه و کفاره به ترتیب در رواق‌های امام خمینی(ره)، صحن جامع رضوی، رواق غدیر و رواق دارالحجه در نظر گرفته شده است.

همچنین زیارت امام رضا(ع) هر روز در دو نوبت صبح و عصر در رواق امام خمینی(ره) بعد از نماز‌های یومیه و نمازهای صبح و عصر در شبستان گرم،‌ تبریزی و نهاوندی مسجد گوهرشاد و رواق دارالحجه حرم رضوی قرائت می‌شود و زیارات امین‌الله،‌ جامعه کبیره و آل‌یاسین نیز به ترتیب هر روز بعد از نماز عشاء و چهارشنبه و جمعه، ساعت 21:15 در صحن جامع رضوی قرائت خواهد شد.


منبع: ایکنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
0
0
برای سایر مکانها در شهرستان ها هیچ اطلاعاتی در سایت ندارید. حیف
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین