عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
حجت‌الاسلام ادیب یزدی:
استاد اخلاق گفت: هشتم شوال روز بسیار جانگداز و روز مصیبت فداییان خاندان رسول است؛ آنچه می‌تواند محور اصلی و درجه اول مسلمانان در راستای وحدت و اجتماع حول یک محور مقدس، صحیح و کاملاً قابل استناد قرار گیرد، قرآن و سنت پیامبر است.
عقیق:حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی از اساتید اخلاق با اشاره به فرا رسیدن هشتم شوال و سالروز تخریب قبور ائمه بقیع گفت: «قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى» چنانچه در این آیه شریفه صریحه قرآنی ملاحظه می‌کنیم، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به رهنمود حضرت حق تعالی، مزد رسالت خود را دوستی و دوستداری خاندانش اعلام فرمود.

وی اظهار داشت: حضرت رسول(ص) فرمودند «ما اسئلکم» هرگز از شما چیزی نمی‌خواهم، «علیه» برای نبوتم «اجرا» مزدی، «الا المودة فی القربی» مگر دوستی نزدیکان من که تمامی تفاسیر عامه و خاصه معترفند که «فی القربی» نزدیکان پیامبر(ص) اعم از علی‌ابن ابیطالب(ع)، فاطمه زهرا(س)، آقا امام حسن(ع) و حسین‌بن علی سیدالشهدا علیهم السلام هستند؛ یعنی بارها در احادیث و سنت حضرت رسول(ص) این قضیه مرور و ملاحظه شده که پیامبر اکرم(ص) در روز مباهله فقط این چهار شخصیت را با خویش به میدان بردند و اصلاً ارتباط پیامبر(ص) و نگاه ایشان به این چهار بزرگوار، غیر از دیگران بود.

این استاد اخلاق عنوان کرد: معلوم بود که پیامبر اکرم(ص) مأمور به دوستی و اظهار ارادت به ساحت این چهار بزرگوار است و این یک اصلی بوده که در طول تاریخ، تمامی فرق و مذاهب اسلامی مطلقاً به این اصل پایبند بودند که خاندان پیامبر(ص) کاملاً قابل احترام و بلکه قابل دوستی بسیار شدید هستند.

وی ابراز داشت: رهنمود پیامبر اکرم(ص) مبنی بر دوستی با خاندان اهلبیتش بوده و هیچ اختلافی هم در این زمینه وجود نداشت تا در قرون قبلی اسلام که فردی به نام «ابن تیمیه» پیدا شد و کتابی دارد به نام «المنهاج السنه». تمام وجود ابن تیمیه، ضدیت، مخالفت، عداوت و دشمنی با خاندان پیغمبر است؛ باید دید ریشه‌های فکری ابن‌تیمیه از کجا ارتزاق می‌شده که این چنین انحرافی وحشتناک در او به وجود آمده است.

ادیب یزدی تصریح کرد: مدتها بعد از ابن‌تیمیه، محمدبن عبدالوهاب که تحت تأثیر افکار ابن تیمیه قرار گرفته بود، یک جریان فکری بسیار منحرف و غلط را در میان مسلمانان حجاز ایجاد کرد که فرقه ضاله وهابیت از آنجا به وجود آمد. در سال 1344 هجری قمری در هشتم شوال به محض اینکه مکه و مدینه را فتح کردند به تخریب قبور ائمه بقیع مشغول شدند و نهایت خباثت و خبث باطن خویش را در مقابل چشم جهانیان قرار دادند.

وی گفت: تخریب قبور ائمه بقیع قبل از اینکه نشانه هر اعتقاد انحرافی باشد، نشانه بی‌اعتقادی به خاندان پیامبر و بی اعتقادی به خود پیامبر و خدای متعال است چرا که دشمنی خاندان پیامبر، دشمنی پیامبر و دشمنی خداوند متعال را در پی دارد.

این استاد اخلاق ادامه داد: وهابیت دست‌پرورده انگلیس بود و متأسفانه دول استعماری هم چنین تفکرات انحرافی و تفکراتی که ایجاد تفرقه در میان مسلمانان می‌کرد را خیلی دوست می‌داشتند که رنگ و لعاب شرعی و اعتقادی نیز به او بدهند و موجبات تفرقه میان مسلمانان شدند. متأسفانه وهابیان، متکفل این امر شده و با تعهداتی که به دولت انگلیس سپردند که در خصوص تصمیم‌گیری اقلیمی و جغرافیایی انگلیس‌ها کاملاً تسلیم باشند و با این هدف، مکه و مدینه را از عثمانی‌ها گرفتند و ما هم دیدیم مأموریتی که ارباب آنها می‌خواست به نحو احسن انجام دادند.

ادیب یزدی خاطرنشان کرد: هشتم شوال یک روز بسیار جانگداز و روز مصیبت فدائیان خاندان رسول و مسلمان است، امیدواریم خداوند اسباب رسوایی وهابیت را بیش از پیش فراهم کند و شاهد نجات توده‌های مسلم از این غده سرطانی باشیم.

وی اظهار داشت: وظیفه امروز مسلمانان این است که مراتب اعتقادی خویش را از سنت پیامبر خدا اخذ کنند؛ آنچه که می‌تواند محور اصلی و درجه اول ما در راستای وحدت و اجتماع حول یک محور مقدس و اسلامی، صحیح و کاملاً قابل استناد باشد، قرآن عزیز و سنت پیامبر اکرم است، چرا که قرآن می‌فرماید «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول»؛ از خدا و پیامبر(ص) پیروی کنید.

این استاد اخلاق گفت: خداوند متعال، مراتب اعتقادی را نازل فرموده و حضرت رسول(ص) به این مراتب اعتقادی عمل می‌کند؛ یعنی محتوا از خدای متعال است و عمل و اقدام از رسول خدا(ص). این دو مسئله تکلیف همه ما را روشن می‌کند که ما باید به چه چیزهایی اعتقاد داشته باشیم و سپس بیان می‌کند که چگونه باید اعتقاد داشته باشیم و راهکار عملی اعتقاد را نیز سنت پیامبر اکرم(ص) به ما می‌آموزد.

وی عنوان کرد: مسلمانان باید به اعتقاداتشان عمق بخشیده و اعتقاداتشان را مستدل و مبرهن از آیات قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) بگیرند که اگر ما به چنین جایگاهی برسیم و همه مسلمانان باید متوجه انحرافات وهابیت بوده، کمی همت کرده و اطلاعات خود را در زمینه‌های کشف حقایق سنت پیامبر(ص) بالا ببرند که همه مشکلات ما حل خواهد شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین