عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
حسینی در نشست خبری:
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تجمیع مسابقات قرآن شکوفه‌ها با مسابقات دانش‌آموزی را در راستای جلوگیری از موازی‌کاری و صرفه‌جویی در منابع عنوان کرد و گفت: به دنبال جذب مشارکت آموزش و پرورش در طرح حفظ قرآن هستیم.
عقیق:به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، در نشست خبری مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان از تدوین نظام جامع مسابقات قرآن کشور خبر داد و گفت: در نظام جامع مسابقات قرآن کریم کشور گفت: اهداف، چشم‌انداز و پیامدهای مورد انتظار، مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: طی تفاهم نامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش به امضاء رسید 2 سال متوالی است که مسابقات قرآن دانش‌آموزان کشور، با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش به صورت واحد و یکپارچه برگزار می‌شود، در حالی در گذشته هر یک از این دو نهاد به صورت مجزا این مسابقات را برگزار می‌کردند.

وی تصریح کرد: در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم امسال، یک تعامل سازنده و مثبت را بین 5 نهاد کشور در برگزاری یکپارچه مسابقات، شاهد بودیم که از موازی‌کاری و هدر رفت منابع کشور، جلوگیری به عمل آمد.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه گفت: مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه با وزارت آموزش و پرورش در طرح ملی حفظ قرآن کریم نیز، در حال بررسی است.

وی بیان داشت: افکارسنجی از مردم در خصوص مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، 3 سال است که انجام می‌شود و نتیجه افکارسنجی مسابقات امسال نیز، در هفته آینده ارائه خواهد شد.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست با قدردانی از همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری مسابقات بین‌المللی دانش آموزان در اردیبهشت‌ماه گفت: از اجرای مسابقات مشترک با سازمان اوقاف و امور خیریه بسیار راضی هستیم.

به گزارش فارس؛ مسابقات قرآن فرهنگیان از 14 تا 17 تیرماه در دو بخش برادران و خواهران به طور همزمان در مشهد مقدس، مسابقات بخش آوایی دانش‌آموزان پسر از 15 تا 18 مرداد و در بخش دختران نیز از 20 تا 23 مرداد‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه مسابقات بخش پژوهشی دانش‌آموزان 20 تا 23 تیرماه در بخش پسران و 25 تا 28 تیرماه در بخش دختران در اردبیل برگزار خواهد شد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین