عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶
کارشناس فرهنگی مطرح کرد:
پوشش و حجاب باعث سلامت اخلاقی جامعه و پایبندی به هنجارهای دینی و محو کردن زمینه‌های بروز و شکل‌گیری بزه در جامعه شده و باعث می‌شود فاصله‌های اجتماعی و حریم افراد محفوظ بماند.
عقیق:حجت‌الاسلام حسام در گفتگویی در خراسان شمالی، اظهار داشت: حجاب عامل بسیار مؤثری در ساده‌پوشی زنان و کاهش چشم و هم‌چشمی‌ها و تجمل‌گرایی‌ها است که این امر در اقتصاد خانواده نیز تأثیرگذار است.

وی افزود: از عوارض بدحجابی، توجه به مدگرایی و مصرف بی‌رویه وسایل آرایشی و روی آوردن به کارهایی از قبیل جراحی پلاستیک برای زیباتر شدن و درنتیجه، صرف هزینه‌های فراوان است که برای بسیاری از مردان پرداخت آن مقدور نیست و نتیجه آن  باعث جنگ و نزاع همیشگی بین زن و شوهر می‌شود؛ زیرا مردان غالباً توان پرداخت چنین هزینه‌های سرسام‌آوری را ندارند .

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه تمام عوارض بدحجابی نتیجه‌ای جز فشارهای روانی بر خانواده ندارد، گفت: تخریب اصالت‌ها، سست شدن بنیان خانواده، انحرافات اخلاقی بین اعضاء، افزایش طلاق، کاهش کارکردهای کنترلی خانواده، از بین رفتن حجب و حیا در روابط خانوادگی، تقلید و الگوپذیری فرزندان از بدحجابی، سوءظن بین اعضای خانواده، سلب اعتماد از همسر ازجمله آسیب‌های خانوادگی بدحجابی و بد پوششی است.

وی با اشاره به تأثیر حجاب بر زنان، به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر بر سلامت آنان اظهار داشت: حجاب سبب می‌شود زنان به تهذیب نفس خود بپردازند و به‌مراتب عالی کمال صعود کنند، ارزش خود را در جامعه افزایش دهند، حس آرامش و امنیت را در خود ایجاد کنند .

حجت‌الاسلام حسام همچنین به فلسفه پوشش اسلامی اشاره کرد و افزود: فلسفه پوشش اسلامی عبارتنداز؛ آرامش روانی، استحکام خانوادگی، استواری اجتماع، ارزش و احترام زن است.

وی ادامه داد: هنگامی‌که حجاب و پوشش مناسب نباشد، قدرت تخیل جنسی در مردان زیاد و تحریک‌ها آغاز می‌شود این تحریک‌ها مقدمه‌ای برای از بین رفتن امنیت و ارزش و احترام زن خواهد بود، بنابراین تا زمانی که دختران در حجاب‌اند همچون غنچه‌اند و هیچ‌کس دست طمع به آن‌ها دراز نمی‌کند، زیرا غنچه تا غنچه است در حجاب است و هیچ‌کس هوس چیدن آن را نمی‌کند، اما همین‌که حجاب را کنار زد و باز شد آن را خواهند چید.

این استاد حوزه با اشاره به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بدحجابی و بد پوششی در جامعه، گفت: سقوط ارزش‌های اخلاقی و انسانی، بی‌بندوباری، سوءاستفاده جنسی، افزایش مزاحمت‌های خیابانی، ترویج مدهای غربی، الگو شدن پوشش‌های غلط در جامعه، تغییر ارزش‌ها، فقدان نظام خودکنترلی، فرسایش فرهنگ ملی و بومی، تضعیف معنویت و اخلاق ازجمله این آسیب‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: پوشش و حجاب باعث سلامت اخلاقی جامعه و پایبندی به هنجارهای دینی و محو کردن زمینه‌های بروز و شکل‌گیری بزه در جامعه شده و باعث می‌شود فاصله‌های اجتماعی و حریم افراد محفوظ بماند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین