عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۶۸۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: جریان داعش قابل رحم و گذشت نیست؛ چرا که داعشی‌ها با رژیم صهیونیستی، عربستان و دولت‌های استکباری ارتباط دارند، اگر این غده را از بین نبریم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه در طول تاریخ اسلام با مسیحیت جنگ بزرگی نداشته‌اند، اظهار کرد: مسیحیت در دنیای کنونی نیز کمتر با اسلام مشکل دارد به همین علت مسلمانان با مسیحیان رویکرد مسالمت‌آمیزی را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه از نظر قرآن کریم بدترین مردم مشرکان و یهودیان هستند، اضافه کرد: یهودیان به علت دنیا دوستی مشکلات بسیاری داشتند اما مسیحیان به دنیا وابسته نبوده و به صورت مستمر توسط کشیکان مورد پند و موعظه قرار می‌گرفتند، مسیحیان افرادی هستند که نسبت به پیروان دیگر ادیان محبت بیشتری به مسلمانان دارند.

این استاد  دانشگاه با اشاره به اینکه اسلام با خیانت برخورد جدی دارد، گفت: با وجود اینکه مسیحیت دارای جایگاهی مطلوبی نزد مسلمانان بودند اما در دوران حضرت محمد(ص) لشکریان اسلام به خیانت یهودی‌های مدینه پاسخ دندان‌شکنی دادند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با گسترش بسترهای ارتباطی به ویژه فضاهای مجازی مباحث نادرست بسیاری در مورد آموزه‌های دینی مطرح می‌شود که برخی از آنها نادرست است به همین علت باید نسبت به ارائه آموزه‌های درست و مقابله با آموزه‌های نادرست اهتمام جدی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از فعالیت منافقین در دوران هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت:‌ در آن دوران با وجود اینکه رزمندگان اسلام در حال مبارزه با دشمن بعثی بودند منافقان در داخل کشور مردم و شخصیت‌ها را ترور می‌کردند.

وی تاکید کرد: جریان داعش قابل رحم و گذشت نیست چرا که داعشی‌ها با رژیم صهیونیستی، عربستان و دولت‌های استکباری ارتباط دارند، اگر این غده را از بین نبریم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم؛ آمار یهود بومی در فلسطین نزدیک به 200 هزار نفر است اما این جمعیت با فراخوان خود نزدیک به سه تا چهار میلیون یهودی را به فلسطین دعوت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد: رژیم صهیونیستی به علت مبارزه‌های نیروهای جبهه مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان محدود شده است چرا که اگر این مبارزه‌ها و مقابله‌ها نبود یهودیان به دنبال ایران هم می‌آمدند.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی فحشا، پیمان‌شکنی و خیانت را عوامل شکست اسلام در دوره‌های مختلف دانست و عنوان کرد: بر اساس روایتی از امام صادق علیه‌السلام مردم جامعه اسلامی باید از سه گروه خائن، ظالم و سخن‌چین دور باشند.

وی از عملیات‌های تروریستی داعش در کشورهای اروپایی یاد کرد و ادامه داد: خیانت اگر باب شود به افرادی که خائن را درست کرده‌اند نیز سرایت می‌کند؛ صدام بعد از جنگ تحمیلی ایران به برخی کشورها از جمله کویت که پشتیبان او بود خیانت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه حضرت علی علیه‌السلام با خیانت به بیت‌المال برخورد جدی می‌کردند، گفت: خیانت گاهی علمی است،‌ یهودیان می‌دانستد که حضرت محمد(ص) آخرین پیامبر است اما باز هم این موضوع را انکار کردند.

وی خیانت خانوادگی را عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات دانست و مطرح کرد: خیانت خانوادگی یکی از عوامل طلاق است،؛ اقسام مختلف خیانت خطرناک است همانطور که قرآن کریم به پیامبر اسلام(ص) تاکید می‌کند که باید با خیانت برخورد کرد.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه برخی از عملیات‌های دفاع مقدس به علت خیانت ناموفق بوده است، گفت: خیانت قوام اسلام را از بین می‌برد به همین علت پیامبر اسلام(ص) با خائنان داخلی و خارجی مبارزه می‌کردند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین