عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
عضو خبرگان رهبری تبیین کرد:
عضو خبرگان رهبری، توسل به حضرت زهرا (س) را تضمین کننده اجابت دعاها دانست و گفت: دعا کردن به پیش‌فرض‌هایی نیاز دارد که از قبل باید آنها را آماده کرد تا به بهره کافی و وافی رسید، به چنین مواردی آداب دعا کردن می گوییم.
عقیق: آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سحرگاه 21 رمضان و سالروز شهادت مولای متقیان، اظهار کرد: شب قدر شب بسیار خاصی است، دعا کردن در همه ابعاد بر مؤمنین فرض است.

وی با بیان اینکه دعا کردن یکسری پیش‌فرض‌هایی نیاز دارد که از قبل باید آنها را آماده کرد تا به بهره کافی و وافی رسید، گفت: یکی از آداب دعا، «اطمینان به اجابت» است، این امر جز سیره اهل‌بیت(ع) بوده است و خداوند، بنده‌ای که احساس قصور و تقصیر، شرمندگی از گناه و روسیاهی به درگاه خالق خویش کند را دوست دارد،

عضو خبرگان رهبری، «ثناگویی پروردگار» را از دیگر آداب دعا دانست و افزود: «طلب مغفرت» از دیگر آداب دعاست و  کسی که به دلیل انجام گناه روسیاه است، باید مکرر طلب مغفرت و بخشش نماید.

آیت الله مهدوی یادآور شد: دعا بر دو قسم فردی و اجتماعی است، اما در این بین دعای اجتماعی مهم تر است و اوج آن دع برای ظهور حضرت حجت(عج) است که منجر به تحقق هدف خلقت یعنی دین‌داری جهانیان می‌شود.

وی ادامه داد: حاکم شدن دین در جهان و دین‌داری مردم بهترین دعایی است که از سوی اهل‌بیت بیان می‌شده است و این مهم جز به دست حضرت حجت (عج) محقق نخواهد شد، پس باید دعا برای فرج امام زمان (عج) در رأس همه دعاها باشد.

استاد حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: دعا برای افزایش اقتدار روزافزون نظام اسلامی، عزت مؤمنین و مسلمین و ذلت دشمنان اسلام و انقلاب نیز از دیگر دعاهایی است که نباید از انجام  آن به صورت دسته جمعی غفلت کرد.

توسل به حضرت زهرا (س) تضمین کننده اجابت دعاهاست

آیت الله مهدوی در توضیح چگونگی اجابت دعاها در شب‌های قدر، گفت: واسطه قرار دادن آبروداران در پیشگاه خداوند که به حق اهل‌بیت(ع) هستند را نباید فراموش کرد. در این شب ها باید به بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) توسل پیدا کرد که تضمین کننده اجابت دعاهاست.

عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: انجام انواع کارهای دینی در طول سال و خاصه شب‌های قدر یک ضرورت است، ولی اهتمام به اقدام و شریک شدن در انجام‌های کارهای فرهنگی و دینی امروزه از ضرورت هاست، چراکه دشمنان از این راه قصد ضربه زدن به اسلام را دارند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین