عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
آیت‌الله اراکی:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه هیچ جهادی امروز برتر از فعالیت تقریبی نیست، گفت: چون این فعالیت، جهادی است که بدون آن، جهاد سخت آنچنان که باید نمی‌تواند اثر گذار باشد.
عقیق:آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب شامگاه یکشنبه(22 خرداد) طی سخنانی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی چند روز گذشته تهران، اظهار داشت: حوادثی که چند روز قبل در تهران رخ داد اهمیت تلاش در مسیر تقریب را بیش از گذشته نمایان می‌کند.

 وی افزود: آنچه امروز در جهان اسلام در حال وقوع است نشان دهنده ضرورت کار تقریب و همچنین ضرورت بسیج نیرو در عرصه تقریب و وحدت جهان اسلام است.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه امروز آنچه در سوریه، عراق، لیبی، یمن، بحرین، فلسطین و بسیاری از نقاط مختلف جهان اسلام مشاهده می کنیم، نشان‌دهنده ضرورت کار تقریب است، گفت: ما امروز به فعالیت‌های تقریبی به دید یک فعالیت جهادی آن هم جهادی دست اول نگاه می‌کنیم.

 وی افزود: به نظر ما هیچ جهادی امروز از این جهاد برتر نیست چون جهادی است که بدون آن، جهاد سخت آن چنان که باید نمی‌تواند اثر گذار باشد.

 آیت‌الله اراکی با تأکید بر اینکه امروز داعش در عراق و سوریه در حال اضمحلال است، افزود: امروز گروه‌های تروریستی مسلح در جهان اسلام در حال انزوای کامل هستند و همه جهان اسلام نسبت به گروه‌های تکفیری و تروریستی که اقدام به ایجاد تفرقه و جنگ سخت در جهان اسلام می‌کنند، حساس شده‌اند.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه در همه نقاط جهان اسلام آمادگی برای نبرد با این جریان‌های تفرقه انداز و تروریستی شروع شده است، اظهار داشت: همه ملت‌های مسلمان علیه جریان‌های تکفیری و جریان تروریسم و تفرقه انداز فعال شده‌اند و برای مبارزه با آن اقدامات خوبی در حال انجام است.

 آیت‌الله اراکی در پایان چهار پیشنهاد؛ «پشتیبانی از اتحادیه‌های تقریب نهاد»، «طرح ممنوعیت توهین به مقدسات مذاهب دیگر»، «طرح حمایت از خانواده‌های شهدای راه مقابله با تکفیر» و «طرح برنامه آموزشی فرهنگ تقریب» را مطرح کرد و ابراز امیدواری کرد این طرح‌ها توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین