عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲
آیت الله مکارم عنوان کردند:
حوزه/حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اگر دستورات اسلامی رعایت شود، این همه آلودگی های جنسی پیدا نمی شود که عواقب فروپاشی خانواده ها و گرفتاری بیماری های غیرقابل درمان، دامان جامعه را بگیرد.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی شامگاه پنجشنبه در برنامه «چشمه معرفت» که از شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به اینکه بحث ما در ادامه تفسیر دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه در رابطه با پیشگیری از گناه در اسلام بود، اظهار داشتند: یکی از مسائلی که در اسلام درباره آن سخت گیری شده، مسئله ارتباطات جنسی نامشروع است.

ایشان با بیان اینکه بسیاری از بی نظمی های اجتماعی از ارتباطات جنسی نامشروع سرچشمه می گیرد، تصریح کردند: این مسئله در متلاشی شدن خانواده ها و افزایش طلاق تاثیر مستقیمی دارد.

معظم له افزودند: خدای ناکرده زن و مرد در فضای مجازی با کسی ارتباط برقرار می کنند و آرام آرام این مسئله روشن و منجر به طلاق می شود در حالی که زمان زیادی هم از ازدواج آنها نگذشته است.

این مرجع تقلید افزودند: گاهی زوج های جوان بعد از آنکه صاحب فرزندی شدند، طلاق می گیرند، این فرزند بی سرپرست چه سرانجامی خواهد داشت؛ ممکن است مبدل به یک موجود انتقام گیر از جامعه شود یا مفاسدی دیگری را ایجاد کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، فرزندان نامشروع را یکی از عواقب بسیار شوم روابط جنسی نامشروع عنوان کردند و گفتند: فرزندان نامشروع به طور بالقوه آمادگی برای تبدیل شدن به یک انسان جنایتکار دارند؛ در بعضی از کشورها برای جلوگیری از افزایش فرزندان نامشروع برنامه ریزی خاصی کردند چراکه مشاهده کردند در بسیاری از پرونده های جناحی، پای یکی از فرزندان نامشروع وجود دارد.

ایشان، گسترش بیماری های غیرقابل درمان را یکی دیگر از عواقب شوم روابط جنسی دانستند و اظهار داشتند: بخش عمده ابتلای به بیماری ایدز از ارتباط های نامشروع سرچشمه می گیرد.

معظم له با بیان اینکه اسلام دارای برنامه حساب شده برای پیشگیری از روابط نامشروع است، گفتند: اسلام می گوید زن و مرد نامحرم در یک خانه تنها نباشند؛ این کار حرام است زیرا در خانه ای که زن و مردنامحرم تنها هستند، جای وسوسه شیطان است و بر این اساس تاکید می کند با خروج از آن محل، پیشگیری از گناه شود.

ایشان افزودند: هدف اسلام پیشگیری و دوری از گناه است و بر این اساس در یکی از دستورات خود می گوید اگر خانمی روی صندلی نشسته و در اثر این امر، آن صندلی گرم شد، یک مرد نامحرم آنجا ننشیند که گرمای بدن زن نامحرم را احساس کند.

این مرجع تقلید با اشاره به بخشی از آیه 31 سوره نور «وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ»، گفتند: زنان عرب معمولا خلخال در پا می کردند و جزء زینت آنها بوده است؛ قرآن مجید می گوید کسانی که خلخال به پای خود کرده اند، آهسته راه بروند تا صدای آن بلند نشود و توجه بیماردلان و کسانی که انگیزه های گناه شهوت دارند به آنها جلب نشود.

حضرت آیت الله مکارم همچنین به بخشی از آیه 32 سوره احزاب «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ» اشاره کردند و گفتند: قرآن می فرماید بانوان هنگامی که با فرد نامحرم صحبت می کنند، لحن صحبت آنها با عشوه و ناز نباشد تا بیماردلان طمع نورزند.

ایشان افزودند: اگر این دستورات اسلامی رعایت شود، این همه آلودگی های جنسی پیدا نمی شود که عواقب فروپاشی خانواده ها و گرفتاری بیماری های غیرقابل درمان دامان جامعه را بگیرد.

معظم له با بیان اینکه گناهان کوچکتر موجب گناهان بزرگتر می شود، ابراز داشتند: اسلام بر پرهیز از انجام گناهان کوچک تاکید می کند تا گرفتار گناهان بزرگتر نشویم؛ گاهی طبیب دستور درمانی به بیمار می دهد که شاید اهمیت چندانی نداشته باشد اما برای پیشگیری از آلودگی بیشتر به بیماری موثر است.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: برنامه های اسلام حساب شده است، قدر این اسلام را بیشتر بدانیم و به تعلیمات دینی در ماه رمضان بیشتر آشناتر شویم تا راه نجات را در این دنیا پرغوغای امروز پیدا کنیم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین