عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
بیش از ۱۳۰ امام جماعت انگلیسی اعلام کردند:
بیش از ۱۳۰ امام جماعت و شخصیت‌های مذهبی در انگلیس، طی بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که برای عاملان حمله تروریستی لندن بریج، «نماز میت» نخواهند خواند.
عقیق:به نقل از ایندیپندنت، بیش از 130 امام جماعت و شخصیت‌های مذهبی در انگلیس، حاضر نشدند برای عاملان حمله تروریستی لاندن بریج، «نماز میت» بخوانند.

این رهبران مذهبی و امامان جماعت در بیانیه‌ای مشترک در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند: در پرتو اصول اخلاقی دیگر در اسلام ناب، ما نماز سنتی میت را برای عاملان جنایت نمی‌خوانیم و از دیگر امامان جماعت و مقامات مذهبی نیز می‌خواهیم چنین کاری نکنند، دلیل کارمان نیز این است که چنین اقداماتی توجیه ناپذیر، غیرقابل دفاع و در تقابل با آموزه‌های ارزشمند اسلامی هستند.

رهبران مذهبی در انگلستان از تمامی پیشینه‌ها و قومیت‌ها، حمله تروریستی عصر شنبه در لندن را به شدت محکوم کردند.

 مسجد شرق لندن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که آن‌ها با روایت ایدئولوژی درهم پیچیده و انحرافی افراط‌گرایان از دین مبارزه خواهند کرد.

محمد حبیب الرحمان مدیر مسجد لندن شرقی و مرکز اسلامی لندن در سخنانی گفت: بار دیگر با همدیگر متحد شده و با اتحاد در برابر تلاش‌هایی که قصد دارند بین ما تفرقه ایجاد کنند می‌ایستیم. کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌گناه ما را از همدیگر جدا نخواهد ساخت.

* تروریسم هیچ دینی نمی‌شناسد

وی افزود: من پیام آشکاری برای کسانی دارم که قصد دارند با اعمال تروریستی میان ما تفرقه ایجاد کنند. شما برخلاف هسته مرکزی آموزه‌های اسلام و پیامبر ما حضرت محمد (ص) هستید. گمراهی‌تان شما را به سمت نابودی سوق داده و به خواست خداوند متعال اهداف شیطانی شما با شکست مواجه خواهند شد. ما از شما و تفسیر فاسد شما از دین اسلام جدا می‌ایستیم. تروریسم هیچ دینی نمی‌شناسد.

پلیس لندن تاکنون 12 نفر را در پی حملات تروریستی دستگیر کرده است.  براساس اعلام پلیس متروپلیتن لندن( اسکاتلندیارد)،« خرام شهزاد بات» 27 ساله و «رشید رضوان» 30 ساله در حمله تروریستی شامگاه گذشته لندن دست داشته اند.

براساس اعلام پلیس لندن، «خرام بات» پاکستانی تبار، متاهل، صاحب یک فرزند و سال‌ها ساکن منطقه بارکینگ واقع در شرق لندن بوده است. گفته می شود که او در زمانی که کودک بوده، به همراه والدین پاکستانی اش که به دنبال پناهندگی بودند، به انگلیس آمده است. به گفته پلیس، رشید رضوان که متولد جولای 1986 میلادی است، فردی مراکشی-لیبیایی تبار می باشد.

بر اثر حمله با خودرو در پل پرتردد لندن بریج و متعاقبا حمله با چاقو در بازار «بارو» در نزدیکی این پل در شامگاه شنبه گذشته، تاکنون هفت نفر کشته و 48 نفر زخمی شدند که حال شماری از زخمی ها به شدت وخیم است.

براساس گزارش های تایید شده، پس حمله خودرو یاد شده به عابران پیاده در لاندن بریج، سه مرد از این خودرو پیاده شدند و عده ای را بر روی پل و نیز در 'بارو مارکت' در جنوب این محل با چاقو مورد حمله قرار دادند. سه تن از عاملان حملات تروریستی شامگاه گذشته در لندن، به ضرب گلوله پلیس کشته شده اند. گروه داعش مسئولیت این حملات تروریستی را برعهده گرفته است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین