عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
لوح فشرده "پرسمان 3" با عرضه 20 هزار پرسش و پاسخ پیرامون مسائل مختلف علوم اسلامی و انسانی، به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و به زودی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

عقیق:مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اعلام این خبر، اظهارداشت: این نسخه از لوح فشرده پرسمان، جدیدترین و کامل ترین نسخه موجود در بازار می باشد که با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان تولید شده است.

سید مهدی هاشمی ادامه داد: این پرسش و پاسخ های دانشجویی در قالب 15 گروه علمی دسته بندی و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

وی افزود: «قرآن و حدیث»، «کلام و دین‌پژوهی»، «احکام»، «فلسفه احکام»، «اخلاق و عرفان»، «تاریخ و سیره»، «تربیتی و مشاوره»، «سیاسی»، «اجتماعی و فرهنگی»، «اقتصادي»، «حقوقي»، «پزشكي»، «شخصيت‌ها»، «انتقادات و پيشنهادات»، «اطلاعات عمومي» از جمله دسته بندی های موجود در این لوح فشرده می باشد.

مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز نور بیان داشت: "جستجوی موضوعی جهت یافتن پرسش و پاسخ مورد نظر از طریق بیش از 20000 کلیدواژه و کلمه مرتبط"، "محدود کردن دامنه جستجو به موضوع یا موضوعات دلخواه با امکان ترکیب کلمات مورد نظر با یکدیگر"، " امکانات متنوع برای دسترسی به الفاظ و عبارات موجود در پرسش و پاسخ" از قابلیت های این لوح فشرده گرانسنگ می باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: "قابلیت کاوش لفظی در متن سؤال‌ها و جواب‌ها به صورت مستقل"، "ارائه 6 قطعه فیلم و 23 صوت سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ اساتید حوزه و دانشگاه به همراه تصاویر مرتبط"، "آشنایی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها به همراه معرفی آثار انتشاریافته" و ... از جمله دیگر محتویات این لوح فشرده ارزشمند است.

وی، مخاطب این اثر فاخر را عمومی ، به ویژه دانشگاهیان و پژوهشگران علوم اسلامی عنوان کرد و گفت: موضوع کلی این لوح معارف اسلامی و سیستم عامل های ویندوز XP و بالاتر قابلیت نصب و اجرای برنامه را دارند.

یادآور می شود، علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از توزیع لوح فشرده "پرسمان 3"، با شماره تلفن 02532120182 تماس حاصل نمایند.
منبع:خبرگزاری حوزه
211005
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین