عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
حجت‌الاسلام پناهیان در بازدید از نمایشگاه «مشهد دوست‌داشتنی»:
یک کارشناس فرهنگی گفت: باید در جای جای نمایشگاه کاری کنیم که مردم آثار و یادگاری‌هایی را از نمایشگاه با خود داشته باشند. این خیلی مهم است که ما فرهنگ خودمان را در نمادهای کوچک عرضه کنیم و این نمایشگاه در همین جا به پایان نرسد.

عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در حاشیه بازدید از شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی در گفت‌وگوی کوتاه با موضوع این نمایشگاه اظهارداشت: همه بخش‌های نمایشگاه فواید خاص خودش را دارد. قسمت هایی که ایران باستان و علم و پیشرفت علمی در ایران قدیم را نشان می‌دهد، برای جوانان یک هویت بخشی دارد و ایرانی‌ها می‌توانند هویت خود را پیدا کنند.

 


وی اظهار داشت: همچنین قسمتی که آغاز انقلاب را نشان می‌دهد، که اتفاقاً مشهد نقش ویژه‌ای در آن داشته است و تمام قسمت‌های نمایشگاه هر کدام زیبایی‌های خاص خودش را دارد و مخاطبان این نمایشگاه می‌توانند سلایق و مذاهب و ادیان مختلف داشته باشند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: هر کسی که تعلق به این خاک دارد، یا هر کسی که کنجکاوی دارد، حس جست‌وجوگری در گذشته و تاریخ دارد و می‌خواهد مسائل این مرز و بوم را ریشه یابی کند، حتی برای یک توریست، این نمایشگاه مفید است.
عضو هیئت امنای دانشگاه هنر با بیان اینکه، هر چه بیشتر نمایشگاه زبان خودش را به زبان همه افراد نزدیک کند موفق‌تر خواهد بود، گفت: از نظر سنی اینجا اختصاص به سن خاصی ندارد و می‌تواند برای همه جاذبه خاصی داشته باشد ولی به نظرم فوایدی که نمایشگاه برای جوانان می‌تواند داشته باشد بیشتر است.
وی با بیان اینکه حضور هنرمندان شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی، نمایشگاه را زنده کرده است، تصریح کرد: نمایشگاه‌هایی را در داخل و خارج از کشور دیده‌ام که اینجا زنده بودن و پویا بودنش بیشتر از همه آن‌ها است و هنرمندان و بازیگران حاضر در نمایشگاه نقش مهمی در این جریان داشته‌اند.

 

این کارشناس فرهنگی گفت: باید در جای جای نمایشگاه کاری کنیم که مردم آثار و یادگاری‌هایی را از نمایشگاه با خود داشته باشند. این خیلی مهم است که ما فرهنگ خودمان را در نمادهای کوچک عرضه کنیم و این نمایشگاه در همین جا به پایان نرسد.
پناهیان خاطرنشان کرد: ما ایرانی‌ها گذشته بسیار باشکوهی داشته‌ایم، که در هیچ کجای جهان چنین گذشته باشکوهی را نمی‌توان پیدا کرد. وقتی جوانان ما کشورهای دیگر را ببیند و بی‌تاریخ بودن آن کشورها را از نزدیک مشاهده کنند، به عمق عظمت ایران بزرگ پی می‌برند.
این کارشناس فرهنگی اظهار داشت: اولین چیزی که دوست دارم جوان‌ها از نمایشگاه دریافت کنند، عظمت ایران است و هیچ ابایی نداریم که از این شکوه و عظمت یاد بکنیم. ایران ما هر چه عظمت در دیرینه تاریخی خود داشته همچنان حفظ کرده و این شرایط امروز که یگانه است در دنیا یک پیوندی دارد با گذشته بسیار با عظمتش. به خاطر همین است که مکتب اهل بیت(ع) را انتخاب کرده و پای آن ایستاده است. ایرانیان از سر عظمت ذاتی که داشته‌اند، این مکتب را انتخاب کرده‌اند و اعتلا بخشیده اند و ان شاءالله این مکتب را جهانی خواهند کرد.
شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی، تا پایان ماه مبارک رمضان میزبان مجاوران و زائران حرم رضوی است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین