عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
حضرت آیت الله علوی گرگانی:
اگر معرفت به نفس، معرفت به قرآن و خدا داشته باشیم، زندگی برای انسان زیبا می شود چون انسان از طریق معرفت به قرآن، وابستگی به این کتاب آسمانی پیدا می کند و نتیجه این همراهی، عمل به آیات می شود.
عقیق:حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از دانشجویان  دانشگاه معارف و علوم قرآنی  استان قم گفتند: قرآن کریم بزرگ معجزه پیامبر اسلام(ص) است و خدا از طریق قرآن برنامه های دینی وزندگی را بیان کرده است.

معظم له با بیان اینکه قرائت خوب و مفید است، ولی همه باید بدانند نباید تنها به قرائت قرآن اکتفاء شود؛ برعمل به دستورات دینی در زندگی سفارش و برلزوم معرفت افزایی تاکید کردند.  ایشان افزودند:  اگر معرفت به نفس، معرفت به قرآن و خدا داشته باشیم، زندگی برای انسان زیبا می شود چون انسان از طریق معرفت به قرآن، وابستگی به این کتاب آسمانی پیدا می کند و نتیجه این همراهی، عمل به آیات می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: قاریان قرآن لازم است از هر لحاظ الگوی قرآنی برای جامعه باشند و این مسئله بسیار سخت است؛  باید برای الگوشدن شرایطی را رعایت کرد  مهمترین آن انس گرفتن با قرآن است.   

معظم له افزودند: الگو بودن بدین معنا است که مبانی دینی و ارزشی در رفتار و کردار ظاهر باشد؛ با ادب، باوقار، نیکو سرشت و با اخلاق باشیم تا از این طریق باعث جذب دیگران شویم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین