عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
حجت‌الاسلام کفیل عنوان کرد؛
معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: امام زمان(عج) وقتی تشریف می‌آورند نسبت به مدیران سخت‌گیر و نسبت به مردم توجه بیشتری دارند، مدیریت در حکومت امام زمان (عج) تغییر زندگی و خودگرایی نیست بلکه سخت‌ترین کارها در دوران حکومت ایشان، مدیریت و اداره کردن جامعه است.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به عناوین دهه مهدویت درباره «مهدویت و جامعه زمینه‌ساز» به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: در زمینه‌سازی ظهور وجود نورانی امام عصر (عج) سه شاخص را مطرح می‌کنند؛ جامعه‌ای می‌تواند زمینه‌ساز ظهور باشد که نخست، رغبت اجتماعی در آن جامعه حاکم باشد یعنی جامعه راغب و علاقه‌مند به ظهور باشد.

وی اظهار داشت: جامعه زمینه‌ساز، جامعه‌ای است که ظهور را بشناسد و بداند با ظهور حضرت ولی عصر (عج) چه اتفاقی می‌افتد، جامعه زمینه‌ساز وقتی می‌تواند زمینه‌سازی کند که بداند افق حرکتش کجا است و بداند چه هدفی را باید دنبال کند.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) تصریح کرد: در ظهور امام عصر (عج) آنچه مهم است ایجاد جامعه توحیدی است یعنی ما بسترساز جامعه توحیدی هستیم. جامعه توحیدی یعنی؛ جامعه‌ای که در آن خداوند را به خاطر خودش می‌پرستند، جامعه توحیدی، افق و دید و برنامه‌ هر فرد، «اله» است. همچنین جامعه توحیدی یعنی جامعه‌ای که تمدن خودگرایی را رها کرده و به خداگرایی رسیده است. بنابراین جامعه زمینه‌ساز باید حذف خود کند تا بتواند برای ظهور امام زمان (ع) برنامه‌ریزی کند. حذف خود یعنی به خود سرگرم نباشد.

وی گفت: مدیران، اثرگذاران فرهنگی و صداوسیمای ما باید دست به دست هم داده با تولید انیمیشن و برنامه‌های مختلف، فضای حکومت حضرت مهدی (عج) را ترسیم کنند و دلیل آنکه گاهی به مردم می‌گوییم منتظر بوده، برای ظهور دعا کنند برای این است که دغدغه کمرنگ است و مسئله ظهور به درستی تبیین نشده است.

کفیل با اشاره به دومین شاخص برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(عج) ابراز داشت: مهم‌ترین پیوند، پیوند با حضرت حق است که به تعبیر امام خمینی (ره) با ظهور امام عصر (عج) عدالت در تمام مراتب انسانیت رخ می‌دهد. از این رو جامعه‌ای می‌تواند بسترساز ظهور شود که غیبت امام زمان (عج) را بفهمد.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) عنوان داشت: امام زمان غایب است به این معنا نیست که امام ظاهر نیست و دیده نمی‌شود بلکه اثر غیبت حضرت مهدی (عج) این است که امام حکومت نمی‌کند و غیبت یعنی عدم حاکمیت امام و این موضوع بسیار اهمیت دارد. چرا که با حاکمیت امام، دین حاکم می‌شود.

کفیل به بیان حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین (ع) پرداخت و گفت:‌ امیرالمؤمنین (ع) چه زیبا فرموده است «فَلَیْسَتْ تَصْلُحُ اَلرَّعِیَّةُ إِلاَّ بِصَلاَحِ اَلْوُلاَةِ»؛ مردم اصلاح نمی‌شوند مگر با اصلاح مدیران. بنابراین مدیر صالح است که می‌تواند مردم را اصلاح کند و ما به اندازه‌ای که مدیران‌مان با دین همراه باشند رشد دینی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کارها در دوران غیبت امام زمان (عج) این است که متدین‌ترین‌ها را حاکم کنیم و به اندازه‌ای که ما در این موضوع کم رنگ حرکت کنیم باید در روز قیامت جواب دهیم و شاخص اصلی مدیر در دوران غیبت یا در نظام مدیریت عالم، تدین است.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: اگر جامعه ما این سخن امیرالمؤمنین (ع) را مبنی براینکه «مردم اصلاح نمی‌شوند مگر با اصلاح مدیران» را قبول داریم باید آن را عملی کنیم و شاید گاهی اوقات مشکلات ما به این دلیل است که مدیران ما نگاه توحیدی نداشته و به جای دغدغه جامعه و مردم، دغدغه خود را دارند.

کفیل اظهار داشت: امام زمان (عج) وقتی تشریف می‌آورند نسبت به مدیران سخت‌گیر و نسبت به مردم توجه بیشتری دارند، مدیریت در حکومت امام زمان (عج) تغییر زندگی و خودگرایی نیست بلکه سخت‌ترین کارها در دوران حکومت ایشان مدیریت و اداره کردن جامعه است.

وی افزود: اگر بفهمیم که در دوران غیبت حضرت از حکومت امام محروم هستیم و اگر بدانیم امام‌مان الان امکان توسعه دین را ندارند دغدغه ظهور پیدا می‌کنیم. اگر بفهمیم در چاه و زندان غیبت هستیم و اگر بفهمیم روایت اسلامی ما را یتیم خوانده‌اند و اگر بفهمیم محروم از امامت نیستیم بلکه محروم از حکومت امام هستیم در در راستای زمینه‌سازی برای ظهور حضرتش گام برمی‌داریم.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: حضرت زهرا (س) چون خانه‌نشینی امام علی (ع) را می‌فهمید برای حکومت امیرالمؤمنین (ع) جان داد از این‌رو فاطمه (س) شهید شد تا علی چند سال حاکم شود.

کفیل اظهار داشت: امام زمان (ع) بیش از هزار سال است که غایب است، اگر بفهمیم که حضرت مهدی(عج) با غیبت نتوانسته‌اند حکومت کنند جان می‌دهیم تا این دوران غیبت به پایان رسد. در دعای عهد می‌خوانیم «وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْه» یعنی شهادت در مسیر امام، لذا این شهادت فقط شهادت در دوران ظهور نیست. چرا که ما در دعای عهد می‌خوانیم: گام برداریم تا در رکاب ولی‌نعمت‌مان به مقام شهادت برسیم . اگر اینگونه شد حضرت شاخص سوم را برای ما بیان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فهمیدیم اثر غیبت و اثر حکومت حضرت ولی عصر(عج) آنجا استکه می‌گوییم: «وَ أَعِنَّا عَلَى ذَلِکَ بِفَتْحٍ تُعَجِّلُهُ»؛ و ما را در برابر این همه یارى فرما به گشایشى از جانب خویش که زود برسانى» به طور جدی ظهور را طلب می‌کنیم چراکه جامعه منتظر، جامعه‌ای است که دغدغه‌اش دغدغه ظهور است لذا صبح‌گاهان که از خواب بیدار می‌شویم دغدغه‌مان این باشد که چه کنیم ثانیه‌ای ظهور امام زمان (عج) نزدیک شود، چه شده که امام زمان(عج) تاکنون نیامده است. من باید چگونه حرکت کنم تا ظهور اتفاق افتد و.. به راستی در این مسیر گام برمی‌داریم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین