عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
آیت‌الله کعبی عنوان کرد:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام با بعثت پیامبر اکرم (ص)‌ از ظلم و ستم رهایی پیدا کرد؛ همچنین نهضت نبوی نیز با مکتب علوی تداوم و با نهضت سیدالشهدا (ع)‌ ماندگار شد.
عقیق:آیت‌الله عباس کعبی عضو  مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی با اشاره به ولادت باسعادت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: حضرت امام حسین(ع) تمام وجود خود و خاندان خود را فدای اسلام کرد برای اینکه باورها و ارزش‌های اسلامی زنده بماند و به تعبیر امام خمینی (ره) خون اباعبدالله الحسین (ع) اسلام را بیمه کرد.

وی اظهار داشت:‌ اسلام با بعثت پیامبر اکرم (ص)‌ راه رهایی، بیداری، پاکی، آزادگی، معنویت، رشد و بالندگی، پیشرفت و عدالت را بر پایه مبارزه با جهل، فقر، فساد، تبعیض و ظلم و ستم باز کرد و نهضت نبوی نیز با مکتب علوی تداوم پیدا کرد و با نهضت سیدالشهدا (ع)‌ ماندگار شد.

عضو  مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در امتداد نهضت سیدالشهدا (ع) و قیام عاشورا بود که انقلاب اسلامی بر پایه غدیر و عاشورا شکل گرفت تا زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت بن الحسن (عج) شود، لذا عاشورا، ولایت‌فقیه و اجتهاد بالنده متناسب با مقتضیات زمان، پیشرفت علمی، بسترسازی برای تمدن نوین اسلامی و انسانی است.

وی گفت: در دنیای حاضر، مردم‌سالاری اسلامی همگی مرهون مقاومت و فداکاری و این روحیه فداکاری نیز مرهون مکتب سیدالشهدا (ع) است، بنابر این تناسب خوبی است که روز پاسدار را در روز میلاد امام حسین (ع) قرار دادند.

آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد:‌ حقیقتاً اگر سپاه نبود کشور نبود، الگوی سپاه نهضت سیدالشهدا است. امروز ملت ایران بر پایه مکتب عاشورا اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی پیدا کرده است و برپایه مردم سالاری اسلامی و با روحیه مقاومت و فداکاری، پیشرفت علمی، هدایت‌ها، حمایت‌ها، راهبردها و سیاست‌های رهبری برای ساخت ایرانی با هویت اسلامی و انقلابی و توسعه یافته در حال حرکت است با روحیه انقلابی، که همه اینها را مرهون حضرت سیدالشهدا(ع) می‌دانیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین