عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
گفت و گوی عقیق با حجت‌الاسلام ادیب یزدی درباره هتاکی و توهین به مقدسات تشیع:
امید است مدعیان لیاقت در به عهده گرفتن کار مردم برای جمع‌آوری رأی به هر رطب و یابسی متشبث نشوند وگرنه ما ذبح اخلاقیات و اعتقادات حقه را همچنان شاهد خواهیم بود.

عقیق: این روزها برای ملت ایران روزهای مهم و سرنوشت سازی است.  تنور تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گرم است. از مهمترین موضوعاتی که در امر تبلیغات مطرح است حفظ  شئون اسلام و انقلاب اسلامی است ، همان اصلی که شورای نگهبان هم به التزام عملی کاندیدا در راستای آن تأکید دارد. حفاظت و پاسداری از مقام شامخ ائمه اطهار(علیهم‌السلام) یکی از وظایفی است که می‌بایست همواره در دستور کار همه مسئولین و مدیران کشور باشد .  از سال 88 و فتنه‌ای که بازیگردان اصلی آن استکبار جهانی بود ، قبح‌شکنی‌ توهین و هتاکی به مقدسات همچون سریالی ناتمام ادامه پیدا کرد تا این دوره که یکی از ستادهای نامزدهای انتخاباتی در ایلام به ساحت مقدس امام رضا(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت توهین و هتاکی کرد. جملات موهنی که در فضای مجازی به سرعت منتشر شد و موجبات ناراحتی مردم مومن و عاشق اهل‌بیت و هیئتی‌ها را فراهم کرد. خبرنگار عقیق در این راستا با جمعی از وعاظ مطرح کشور درباره این اتفاق تلخ به گفت‌وگو نشست.

 در ادامه مشروح گفت و گو با حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی از نظرتان می‌گذرد:

*وظیفه جامعه اسلامی، هیئت‌ها، وعاظ و مبلغین در برابر چنین توهین‌هایی که به ساحت مقدس معصومین می شود چیست؟

یکی از وظایف درجه اول و محوری اصحاب تبلیغ دفاع از حقانیت و جایگاه والای حضرات معصومین(علیهم‌السلام) است چون عصمت در اندیشه شیعی والاترین برهان بر حقانیت خاندان عظیم پیامبر اسلام است و عصمت عبارتست از قریحه‌ای که امری به غیر از این چهارده نور پاک از آن برخوردار نیست. البته ممکن است مراتب پایین‌تر از عصمت حضرات معصومین شخصیت‌های بارنیافته به محضر ائمه اطهار دریابند. مصداق بارز آن جناب سلمان و ابوذر که از بزرگترین صحابه رسول خدا هستند مراتبی از آن را دارا بودند. ولی حقیقت عصمت دلالت بر تربیت یافتن چهارده معصوم در محضر پروردگار عالمیان می‌کند و همان‌طور که قرآن نظیری و شبیهی ندارد و به هیچ عنوان آوردن مثل آن ممکن نیست این چهارده نور پاک هم حتی شاید بالاتر از قرآن تربیت یافته حضرت حق تعالی هستند و نه در گذشتگان برای آن‌ها نظیری بود و نه در آیندگان برای آن‌ها شبیهی متصور است. لذا حفظ حریم ائمه معصومین و کیفیت گویش درباره آن‌ها درصدر آداب اسلامی و انسانی است.


همچنان شاهد ذبح اخلاقیات و اعتقادات حقه خواهیم بود

سخن گفتن با امام معصوم آن هم به طور علنی قطعاً باید در چارچوب قواعد باشد تا رعایت جایگاه آن خورشیدهای عالم هدایت بشود. طرز برخورد مجری خاطی دلالت بر تهی بودن اندیشه فرد مذکور از هرگونه معرفت بوده چنانچه رعایت حریم ولی الله الاعظم ثامن الائمه النجوی علی بن موسی الرضا(ع) را ننموده است و تأسف بالاتر از اینکه بعضی از داوطلبان تصدی امر جمهور با تشبث به افکار عوام و عناصر تهی و بی‌معرفت قصد آوردن آرای بیشتر دارند و حال اینکه حق با رأی، پایین و بالا نمی‌شود. امید است مدعیان لیاقت در به عهده گرفتن کار مردم برای جمع‌آوری رأی به هر رطب و یابسی متشبث نشوند وگرنه ما ذبح اخلاقیات و اعتقادات حقه را همچنان شاهد خواهیم بود.

*علت سکوت برخی از علما، حوزه‌های علمیه و متدینین در برابر این هتاکی‌ها چیست؟

سکوت ارباب دقت و اصحاب مطالعه و تحقیق در هر حال پسندیده نیست. خوف آن می‌رود که عناصر نفوذی که هیچ اعتقادی به مبانی تشیع ندارند در شرایط ویژه فضای انتخاباتی قصد تست کردن مردم و حساسیت سنجی آن‌ها را داشته باشند. مسلماً اگر در مقابل این هجمه‌های بی‌شرمانه‌ سکوت و بی‌تعهدی ملاحظه بشود دشمن با بی‌شرمی و پرده‌دری بی‌شرمانه‌تری به جنگ اعتقادات حقه خواهد آمد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
خدا اجرتون بده از کانال خوبتون به خاطر پوشش مناسب هییات و مداحی مداحان کشور اجرتون با سیدالشهدا
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین