عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
حجت‌الاسلام مختاری عنوان کرد؛
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: اسلام به عنوان متمم و مکمل اخلاق بشری، آمده است که جامعه را به صلح و صفا دعوت کند. به عکس آنچه دشمن امروز به دنبال آن است این است که دین اسلام را دینی خشن و متعرض به جان و مال دیگران معرفی کند.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگویی گفت: واقعاً بعثت پیغمبر اکرم (ص) نوید یک مژده را برای جامعه بشری برای همزیستی مسالمت‌آمیز به ارمغان آورده است.

وی اظهار داشت: «بعثت» برانگیختن انسان‌ها یا یک نوع تحول بنیادین با دگرگونی اساسی در بخش‌های مختلف جامعه ایجاد کردن است. به نظر بنده بعثت پیامبر اکرم (ص) نقطه آغاز یک زندگی جمعی توأم با صلح و سازش و آرامش است به دلیل اینکه از اولین پیام‌های دعوت حضرت رسول‌ (ص) پیام صلح، پیام آشتی و پیام زندگی جمعی و گروهی است که اسلام را به عنوان دین رحمت و دین صلح و سازش مطرح کرده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان کرد: مبنای دین اسلام، اخلاق، عزت، کرامت و علوّ انسان است و انسان بما هو انسان، مورد تکریم و تعظیم قرار دارد، اسلام به عنوان متمم و مکمل اخلاق بشری، آمده است که جامعه را به صلح و صفا دعوت کند. به عکس آنچه دشمن امروز به دنبال آن است که دین اسلام را دین خشن، خوف و متعرض به جان و مال دیگران معرفی کند.

وی ابراز داشت: بارها این مطلب مقام معظم رهبری را به یاد می‌آورم در یک کنفرانس وحدت در جمع میهمانان خارجی فرمودند که اگر امروز حضرت رسول (ص) زنده بودند و در مدینه حضور داشتند آیا این همه قتل و غارت و خون‌ریزی در کشورهای اسلامی را تحمل می‌کرد، پیداست که آن تفسیرها و قرائت‌های قشری و نابخردانه غیر منطقی که متأثر از منافع سیاسی و اجتماعی و جناحی است باعث شد که اسلام به عنوان دین خشن معرفی شود.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: 27 رجب به عنوان روز مبعث، روز صلح، روز زندگی همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان تمام ادیان و ابنای بشر از هر دین و آیینی که باشند اسلام اجازه نمی‌دهد که ضرر و آسیبی به انسان بما هو انسان متوجه او نشود چه برسد به اینکه فرد، پیرو دین اسلام نبوده و پیرو آیین خاصی باشد.

به نظر می‌رسد مبعث یک درس، عبرت و سرمشق و رهبری برای تمام انسان‌ها است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین