عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
علی دارابی در جمع مسئولان و مدیران هیئت رزمندگان اسلام:
به نظرمن در استان‌های ما دبیران هیئت رزمندگان به عضویت شوراهای صداوسیما دربیایند؛ این ترددها و تعامل‌ها محبت‌ها و ارتباط‌ها را بیشتر می‌کند، آن وقت دیگر به ما خرده نمی‌گیرند که چرا آنقدر چهره‌های تکراری، پخش می‌کنید!

عقیق- خبرنگار اعزامی به مشهد مقدس: رسانه و هیئت یکی دیگر از موضوعاتی بود که در بیست و سومین همایش مدیران و مسئولان هیئت رزمندگان اسلام بدان پرداخته شد. در این راستا از علی دارابی معاون امور مناطق صداوسیما خواستند تا او با تجربه بالایی که در این سال‌ها به عنوان گنجینه‌هایی غنی جمع‌آوری کرده و دغدغه‌هایی که او همیشه برای بهتر شدن فضاسازی‌های هیئت‌ها در قاب تلویزیون داشته و دارد را به سمع و نظر مخاطبین یا همان مدیران دغدغه‌مند هیئت رزمندگان اسلام برساند.

مشروح این سخنان در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

علی دارابی معاون امور مناطق صداوسیما با اشاره به اینکه هیئت رزمندگان اسلام شجره طیبه‌ای است که ریشه‌های آن در سراسر کشور تنیده شده است، تصریح کرد: اعتقاد دارم هیئت رزمندگان اسلام به یک شجره طیبه‌ای تبدیل شده که ریشه‌های آن در سراسر کشور تنیده شده است؛ از این هیئت توقعات بسیاری می‌رود، صرف یک مراسم و آیین نیست. با برگزاری این آیین‌ها به اتحاد و انسجام ایرانیان و پاسداشت فرهنگ و نهضت عاشورا کمک شایانی دارید.

وی افزود: یک کار بسیار ارزشمند هیئت رزمندگان اسلام مسئله کادرسازی و تربیت نیرو بود. از این جهت هم اهتمام خوبی صورت گرفته و پیام‌ها و برکات معنوی بسیاری را شاهد هستیم. الان ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب در همه استان‌ها تشکیل شده، شما در قالب مسئولین هیئت رزمندگان استان‌ها می‌توانید به عنوان یک کار ارزشی و انقلابی کمک کنید تا کارنامه انقلابی اسلامی به شایستگی تبیین شود. با این همه پیشرفت های خیره کننده امروز در معرض هجوم همه نامحرمان است      .


دارابی تأکید کرد: امروز بیش از 257 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان تلویزیونی در دنیا علیه اعتقادات و ایمان جامعه برنامه تولید و پخش می‌کنند. تعداد این شبکه‌ها در دهه 70 هجری شمسی در یک شبکه منافقین و یک شبکه سلطنت طلب خلاصه می‌شد. شما ببینید که امروز بحث جنگ نرم را با شدت و عدت دنبال می‌کنند و حقیقتاً اصل این انقلاب را نشانه گرفتند. از این جهت نگاه به آینده را در حوزه هیئت باید توجه کنیم. از طرف دیگر افتخار هیئت رزمندگان این است که مهر و برچسب نوکری حضرت اباعبدالله را با خودش به همراه دارد.

معاون امور مناطق صداوسیما با بیان اینکه باید مداحان، سخنرانان و مدیران هیئت‌های ما پاسخ شبهاتی که دشمنان در مقابل اعتقادات جوانان ایجاد می‌کنند را بدهند، تأکید کرد:‌ اولین رویکردی که در برنامه‌ریزی‌های هیئت مورد توجه قرار بگیرد داشتن پاسخ به حجم گسترده‌ای از شبهات اعتقادی که جوانان ما را مورد هجوم خودشان قرار دادند، است. یعنی به عبارتی علاوه بر توجه به معنویت، عاطفه و دین و اعتقادات یکی از رویکردهای آینده هیئت رزمندگان مبتنی بر این باشد که چه سخنرانان، چه مداحان و چه مدیران هیئت‌ها لازم است پاسخ به این شبهه‌افکنی‌ها را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مشکلات ، دور بودن از ارتباط با جامعه است. حضور در میان مردم به خصوص روحانیون و مداحان و چهره هایی که در این زمینه حضور دارند، خیلی مهم است. الان بهترین سخنرانی‌ها و مداحی‌ها در صداوسیما پخش می‌شود؛ ایمان جوانان ما را واقعاً نشانه گرفته‌اند. ما باید این پیرایش‌ها را انجام دهیم و عقلانیت جامعه را بالا ببریم. مسئله ایجاد گروه‌ها و مراکز دوستی و مودت با هیئت‌های خارج از کشور یک مسئله دیگری است که بسیار حائز اهمیت است.به نظرمن در آینده هیئت‌ها می‌توانند تصویر خوبی از جمهوری اسلامی، انقلاب و شهدا را نشان دهند تا این عشق به اهل‌بیت و مودت با شیعه گسترش پیدا کند.

دارابی در خاتمه افزود: یک اصول و ضوابطی در صداوسیما برای تولید و پخش برنامه‌ها داریم که لازم است مسئولین هیئت ها بدانند. استفاده از سخنرانان و مداحان استان‌ها که این‌ها چهره‌های ملی هستند. درست است در یک استان زندگی می‌کنند اما به لحاظ سخنرانی و مداحی هیچ طرازی کمتر از مداحان و سخنرانان تهران ندارند. به نظرمن یک کاری که ما باید انجام دهیم چهره‌سازی است. به نظرمن در استان‌های ما دبیران هیئت رزمندگان به عضویت شوراهای صداوسیما دربیایند؛ این ترددها و تعامل‌ها محبت‌ها و ارتباط‌ها را بیشتر می‌کند. آن وقت دیگر به ما خرده نمی‌گیرند که چرا آنقدر چهره‌های تکراری، پخش می‌کنید!!


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین