عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱
امام جمعه موقت تهران:
دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با تاکید بر این که دستیابی به آرامش و استقرار دل در گروِ عبودیت و بندگی است، اظهار کرد: تبعیت از هوای نفس، نابودی اعمال خوب را به دنبال دارد و اگر انسان خودش را رها کند به سستی به فلاکت و بدبختی می‌رسد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، شب گذشته در ویژه برنامه شب شهادت امام کاظم(ع)، در حرم رضوی با اشاره به اینکه آرامش و استقرار دل در گروِ عبودیت و بندگی است، ابراز کرد: خدای متعال در سوره مبارک «شمس» با 11 قسم،  رسم فلاح یا همان رستگاری را بیان کرده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در این سوره فرموده است که «قدْ أَفْلَحَ مَن زَکَّاهَا وَقَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» کسانی که مجاهده نفس دارند در سبیل حق‌اند و توسل به آنها موجب هدایت می‌شود و اختلافات از میان برمی‌خیزد و همه بر سبیل توحید همدل و همزبان می‌شوند، که مصداق آن نفس زکیّه حضرت محمد مصطفی(ص) است.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با تاکید بر این که دستیابی به آرامش و استقرار دل در گروِ عبودیت و بندگی است،  اظهار کرد: تبعیت از هوای نفس، نابودی اعمال خوب را به دنبال دارد و اگر انسان خودش را رها کند به سستی به فلاکت و بدبختی می‌رسد، ولی سعادت از آن کسی است که خود را تزکیه کرده و خودش را برای عبودیت انتخاب کند.

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: انسان مومن هم خودش آرامش دارد و هم به دیگران آرامش می‌دهد، مرحوم ابوترابی در دوران اسارت، با روح آرام و قلب با ایمانش، به دیگر اسیران آرامش می‌بخشید.

وی با اشاره به اینکه نمازی که در زندان گناه اقامه می‌شود، برای انسان آرامشی نمی‌آفریند، عنوان کرد: ایمان انسانِ خالص، در نمازش به نمایش گذاشته می‌شود، کسی که اهل ایمان است هنگام نماز حال و صفای خوبی دارد و با اذکار الهی قلبش آرام می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: امام کاظم(ع) در سیره زندگانی خویش به ما درس می‌دهند که هنگام نماز، غرق در عبادت شویم و به غیر خدا توجه نکنیم.

وی تصریح کرد: اگر انسان اهل کار لغو و بیهوده نباشد در مسیر رستگاری قدم برداشته است، ولی کسی که به دنبال لغوگویی و بیهوده کاری است این فرد در این دنیا و آخرت ضرر خواهد کرد و در روز قیامت به طور قطع حسرت خواهد خورد که چرا از عمرش به نیکی استفاده نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به زائران بارگاه منور رضوی تاکید کرد: مومنان در این چند روز باقیمانده به پایان ماه رجب، توجه بیشتری به ادعیه این ماه داشته باشند و با حال خوش و تدبر، دعاهای نورانی و ملکوتی این ماه را قرائت کنند
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین