عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
با صدور بیانیه ای؛
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با صدور بیانیه‌ای جنایت هولناک تروریستی در حلب که منجر به شهادت ده­ ها تن از مردم بی­ گناه فوعه و کفریا شد، را محکوم کرد.
عقیق:آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب با صدور بیانیه‌ای جنایت هولناک تروریستی در حلب که منجر به شهادت ده­ها تن از مردم بی­گناه فوعه و کفریا شد، را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است. 

بسم الله الرحمن الرحیم

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انفجار تروریستی اخیر را که جان ده­ ها نفر از مردم بی­ گناه فوعه و کفریا از جمله زنان، کودکان و افراد مسن راگرفت، بشدت محکوم و اعلام می‌کند که این تجاوز ناجوانمردانه نشانگر توطئه مستمر و هماهنگی کامل میان گروهک‌های تروریستی و دشمن صهیونیستی به دستور آمریکا و دست نشانده ­های آن در منطقه است.

 ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام می داریم که تا نابودی کامل تروریسم در کشور دوست و برادر سوریه درکنار ملت پایدار آن ایستاده ­ایم و دست تضرع بسوی خداوند متعال می­ گشاییم و از او می‌خواهیم که شهدای مظلوم این جنایت را مشمول رحمت واسعه خویش گردانده و مجروحان را شفای عاجل مرحمت فرماید.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین از سازمان­ های بین المللی و حقوق بشری می خواهد که به مسئولیت خود در قبال مجازات این جنایتکاران و حامیان آنها «از جمله صادر کنندگان فتواهای تکفیری و تحریک ­آمیز که چهره درخشان دین اسلام را تخریب می کنند» عمل نموده و تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین جنایات بی شرمانه­ ای اتخاذ نمایند.

از خداوند بلندمرتبه می‌خواهیم که به علمای مجاهد و همه مصلحانی که برای نشر فرهنگ تقریب و میان‌روی و نابودی افراطی ­گری و تکفیر تلاش می­ کنند، برکت عطا فرماید.

چرا که این نفرت و تکفیر تخریب کننده هویت مسلمانان و نابودگر وحدت ملت صلح دوست سوریه خواهد بود.

محسن اراکی

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین