عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري:
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني درجلسه هماهنگي بعثه اعتكاف را زيباترين صحنه عبوديت خداوند و يكي از بهترين نسيم‌هاي دلنواز و حيات بخش خواند و گفت: خوشا به حال كساني كه در ايام البيض در اين ضيافت سه روزه آسماني شركت مي كنند و از ارزاق معنوي آن استفاده مي برند.
عقیق:مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق ذراين جلسه با اشاره به اهميت تهذيب نفس افزود: اعتكاف ميدان سير و سلوك، تطهير و تهذيب، زدودن زنگار دل و ورود به عرصه جهاد اكبر و مبارزه با شيطان است، درآن درخت وجود و شجره طيبه نفس انساني پرورده گشته و از عالم پايين به عالم بالا صعود نموده و از فرش زمين نفس، به عرش آسمان دل، پرواز مي‌كند.

وي اعتكاف رابستري بي‌نظير براي مراقبت و كشيك نفس دانست واظهار داشت: اعتكاف يك عمل عبادي است كه در آن چندين عبادت را كنار هم قرار داده و مجمع عباداتي همچون نماز، روزه، تلاوت قرآن، ذكر، توسل و دعا مي گردد.

اين استاد حوزه ودانشگاه اعتكاف را سرآغاز فصل بارش باران رحمت الهي و شستشوي آلودگي‌هاي زمين دل و نوراني ساختن صحيفه اعمال عنوان كرد وافزود: دراعتكاف بايد كتاب نفس را خواند، طلسم دل را گشود و به محاسبه و مراقبه نفس پرداخت.

وي با اشاره به روح اعتكاف اظهار داشت: روح اعتكاف دلبري و دلدادگي است كه معتكف از همه دام‌ها مي‌رهد و دل را به دلبر مي‌سپارد و آسماني مي گردد وبا خشوع صدق و صفا و ادب حضور در خانه دوست محضر محبوب را پاس مي‌دارد و خود را مُحرم نموده تا مَحرم ملكوت و آشناي درگاه عرشيان مي نمايد.

حجت الاسلام نجفي روحاني محرمات اعتكاف را تداعي‌بخش محرمات احرام حج دانست واظهار داشت: در اعتكاف، جدال، استعمال بوي خوش و مباشرت با همسر بر معتكف حرام مي‌شود، چون خداوند سفره گستر، در كتاب آسماني خود قرآن كريم مي‌فرمايد با همسران خود در حال اعتكاف مباشرت ننماييد امام باقر(ع)فرمود معتكف عطر را نمي‌بويد و از بوي خوش بهره نمي‌جويد و جدال نمي‌كند وخريد و فروش نمي‌نمايد.

نماينده بعثه با بيان معارف اعتكاف، اعتكاف را فرصتي بزرگ براي بازنگري در خويش عنوان كرد وافزود: اعتكاف بستري براي كاميابي و راهي براي حقيقت‌يابي است لذا ايام البض را بايد مغتنم شمرد وفرصت سوزي نكرد كه امير بيان علي (ع) فرمود: پيش از آن كه فرصت از دست برود و اندوه ببار آورد، ازآن استفاده كنيد.
منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین