عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هیئات مذهبی سالم ترین و موثر ترین نهاد تربیتی برای تربیت انسان های مومن و پیروان واقعی اهل بیت(ع) است.
عقیق:حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی در جمع مسئولان فرهنگی و مداحان هیئت های مذهبی با بیان اینکه نهاد های مختلفی بانی امور تربیتی در کشور هستند، افزود: فهیم ترین و با شخصیت ترین جوانان با هیئت در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی حلقه اتصال بین جوانان و نوجوانان با اهل بیت (ع) هستند عنوان کرد: زندگی اهل بیت (ع) ابعاد مختلف و سیعی دارد که هیئت مذهبی باید این نه تک بعدی بلکه همه ابعاد زندگی آنان را به جوانان معرفی کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پرداختن به یک بعد از زندگی اهل بیت مانند شجاعت افراد را تک بعدی تربیت میکند. جوانان باید از ابعاد دیگر زندگی آنان مانند سیاست، درایت، معنویت و دیگر ابعاد این بزرگواران آشنا باشند.

دولابی ضمن اشاره به مبارزات امام رضا (ع) علیه طاغوت زمانه اظهار داشت: اهل بیت نسبت به مسائل سیاسی زمان خود آگاه و فعال بودند. آنان در برابر ظلم و جور فریاد میکشیدند. هیئت های مذهبی نیز بطبع باید جوانان را نسبت به مسائل پیرامونشان حساس کنند.

وی در تعریفی سیاست در هیئت های مذهبی گفت: اگر سیاست به معنای دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان های آن باشد امری پسندیده و اگر دفاع از جناح و جریان خاص سیاسی باشد امری مغموم و نادرست است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: هیئت های مذهبی اگر اصول انقلاب اسلامی و بیان احکام الهی را در جامعه بیان و تبیین نکند جفای بزرگی بر اهل بیت و دستگاه عزاداری سید الشهدا روا داشته است.

 دولابی با بیان اینکه اهل بیت در برابر طاغوت ایستادند و به همین دلیل جان خود را از دست دادند بیان داشت: اگر هیئت های ما آگاهانه وارد میدان نمیشدند انقلابی اتفاقی نمیافتاد و زین پس هم اگر آگاهانه در برابر دشمنان خارجی و داخلی که اصول انقلاب اسلامی مورد هدف قرار داده اند مقاومت نکنند خسارات سختی را خواهیم خورد.

وی همچنین به برداشت های نادرست و سلیقه ای از زندگی اهل بیت اشاره کرده و اظهارداشت: اهل بیت را باید آنگونه که هستند به مردم معرفی کنیم. نباید برداشت سلیقه ای و شخصی که عموما غیر کارشناسی هستند را از زندگی این بزرگان داشت. اهل بیت را باید با قرآن و قرآن را با اهل بیت معنا کنیم.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین