عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
مومنی شریف:
محسن مومنی شریف در مراسم افتتاحیه هفته هنر انقلاب و اختتامیه جشنواره داستان انقلاب گفت: مکتب هنر انقلاب آثار هنری خودجوشی را خلق کرده است که در بستر جهان‌بینی اسلامی متمایز از سایر آثار شده‌اند.
عقیق: آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب و اختتامیه نهمین جشنواره داستان انقلاب عصر روز یک‌شنبه 20 فروردین ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. در ابتدای این آیین نجم‌الدین شریعتی، مجری مراسم از محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری دعوت کرد تا سخنرانی کند.

مومنی شریف در ابتدا با ارائه تعریفی از هنر انقلاب از منظر شهید سید مرتضی آوینی، گفت: وقتی از شهید آوینی صحبت می‌کنیم، از هویت هنر انقلاب اسلامی ایران صحبت می‌کنیم. بسیاری هنر انقلاب اسلامی ایران را با آثار آوینی می‌شناسند. او دارای ویژگی‌های ممتازی بود و جامع‌الاطراف بودن شخصیتش چنین جایگاهی را به او بخشیده است.

وی افزود: شهید آوینی از منظر جهان بینی اسلامی به دنیا نگاه می‌کرد. به همین دلیل سخنانش بر دل‌ها می‌نشست. برای مثال وقتی از به پایان رسیدن تمدن غرب و آینده‌ای دیگر سخن می‌گفت، به سنن الهی توجه داشت.

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه سخنان الهی از ویژگی‌های مکتب هنر انقلاب اسلامی است، ادامه داد: اگر به کلام الهی در مکتب هنر انقلاب توجه شود، آثار متفاوتی خلق خواهد شد. هر انقلابی به دنبال خود انقلاب ادبی و هنری را نیز به دنبال دارد. در انقلاب اسلامی ایران این احزاب نبودند که مانیفستی بنویسند و آثاری هنری خلق کنند. بلکه مکتب هنر انقلاب آثار خودجوشی را خلق کرده است که در بستر جهان بینی اسلامی متمایز از سایر آثار شده‌اند. به نظرم این هفته فرصت مناسبی برای بررسی ویژگی‌های این مکتب است.

رئیس حوزه هنری با یاد کردن از حسین حداد و امیرحسین فردی در حوزه ادبیات انقلاب و با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره داستان انقلاب، توضیح داد: خوشبختانه ما در حوزه داستان انقلاب، حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. راه را تازه پیدا کرده‌ایم و مجموع آثار حوزه دفاع مقدس در زمینه ادبیات توقع مردم را بالا برده است که باید در ادامه به آن پاسخ‌گو باشیم. در حالی که شاید اسلوب مورد استفاده در حوزه ادبیات، پیش از این نمی‌توانست حق مطلب را درباره انقلاب ادا کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فراتر از تاریخ است، درباره تاثیرگذاری انقلاب در کشورهای دیگر تشریح کرد: یکی از کشورهایی که تحت تاثیر معارف انقلاب اسلامی قرار گرفته، نیجریه است. انقلاب ما در بسیاری از مناطق و کشورها تجلی یافته است و از وظایف هنرمندان، پرداختن به حوادثی است که صفات جمالی و جلالی الهی در آن تجلی یافته است.

مومنی شریف همچنین با بیان اینکه تبیین سنن الهی از وظایف ماست، خاطرنشان کرد: تنها در این صورت است که ایمان ما مستحکم‌تر خواهد شد.
منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین