عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
مسئولان فرهنگی ایران و پاکستان در نشستی، موضوع برگزاری کنفرانس بین‌المللی امام حسین(ع) در شهر لاهور پاکستان را مورد بررسی قرار دادند.

کنفرانس بین‌المللی امام حسین‌(ع) در پاکستان برگزار می‌شود

عقیق: دکتر «علامه محمدحسین اکبر» رئیس حوزه علمیه «منهاج‌الحسین» پاکستان در دیدار با «عبدالرضا سلطانی» سرپرست موقت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور موضوع برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی با محوریت قیام امام حسن (ع) در پاکستان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

طبق بیانیه خانه فرهنگ ایران در لاهور، این کنفرانس قرار است روزهای 25 و 26  خرداد ماه سال جاری، با حضور نمایندگان کشورهای مختلف، در شهر لاهور پاکستان برگزار شود.

علامه محمدحسین اکبر هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی امام حسین (ع) را معرفی قیام امام حسین (ع) بر علیه انحراف‌های بنیادی و اساسی ایجاد شده در آن زمان و مبارزه با ظهور جاهلیت در پوشش اسلامی عنوان کرد.

رئیس حوزه علمیه منهاج الحسین گفت: به همین منظور حوزه علمیه منهاج الحسین بر آن شد کنفرانس دو روزه امام حسین (ع) را برگزار کند و از علمای مذاهب مختلف اسلامی در پاکستان و سایر کشورها از جمله عراق، لبنان و هند برای شرکت در آن دعوت به‌عمل آورد.

وی تصریح کرد که هدف از برگزاری این کنفرانس ایجاد فرصتی برای اندیشمندان مسلمان کشورهای مختلف است تا  به ارائه عقاید و نظرات مذاهب خود در مورد فلسفه قیام عاشورا بپردازند و علما و سخنوران اهل تشیع به شبهات ایجاد شده در مذاهب مختلف اسلامی و خرافه‌های ایجاد شده در بین شیعیان پاکستان پاسخ دهند.

سرپرست نمایندگی فرهنگی ایران در لاهور نیز ضمن تشکر از رئیس حوزه علمیه منهاج‌الحسین به‌خاطر برگزاری همایش مذکور گفت: با توجه به اینکه قیام عاشورا الهام بخش بسیاری از نهضت‌های حق علیه باطل بوده و ارادت مردم پاکستان به اهل بیت پیامبر (ص) را نشان می‌دهد، برگزاری همایش‌های این چنینی باعث می‌شود تا سایر مذاهب اسلامی و اندیشمندان، آراء و عقایدشان را در موضوع نهضت امام حسین (ع) و یاران و اصحاب امام ارائه کنند و علمای دینی شیعه نیز واقعیت‌های اصلی قیام عاشورا را بیان کنند و به ابهامات و شبهات ایجاد شده در جامعه پاکستان پاسخ دهند.

علامه محمدحسین اکبر در این دیدار، ضمن دعوت از نمایندگی فرهنگی ایران برای شرکت در این کنفرانس، خواهان حضور یک سخنران از ایران در این نشست بین‌المللی شد.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین