عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
توسعه مسجدالحرام كه با هدف گسترش محل طواف حاجيان وعمره گزارن و نيز محوطه برگزاري نمازهاي جماعت، درحال انجام است به قدري وسعت دارد كه كوه‌هاي مجاور مسجد را هم دربر گرفته است.

عقیق: ازساعت ۱۰ صبح به بعد اين روزها وتا دقايقي مانده به نماز ظهر، كه معمولا مسجدالحرام ساعات خلوت‌تري را پشت سر مي‌گذراند و افزون برآن خيابان‌هاي اطراف نيز پذيراي خودروهاي كمتري هستند، عمليات انفجار دركوه‌هاي پشت «باب الفتح» صورت مي‌گيرد.

 هم اكنون كارگسترش مطاف از قسمت پشت مقام ابراهيم كه به باب الفتح منتهي مي‌شود با شتاب تمام وبه صورت شبانه روزي ادامه دارد و پيمانكاران تعهد داده‌اند كه اين قسمت از توسعه را تا رسيدن موسم حج آماده كنند.

افزون براين اكثر قريب به اتفاق كوه‌هاي منطقه غزه و مقابل هتل رواسي سابق هم تسطيح شده و در فصل عمره جاري به عنوان پاركينگ اتوبوس‌هايي كه زايران را بين هتل‌ها وحرم مطهر جا به جا مي‌كنند مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

درحال حاضر ارتباط قسمت‌هايي از طبقات دوم و سوم مسجدالحرام در مقابل مقام ابراهيم واطراف آن با هم قطع شده و زايران تنها در صحن اصلي مسجدالحرام طواف مي‌كنند كه چنانچه اين وضعيت ادامه پيداكند، براي طواف حجاج مشكل جدي ايجاد مي‌شود.  


منبع: حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین