عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۹
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه:
آرامش مؤمن در نماز و عبادت خداوند است، اگر به دنبال آرامش واقعی و معنوی هستیم باید در موقع نماز تمام دل و باورمان فقط یاد خداوند بزرگ باشد.

عقیق:حجت الاسلام علی نصیری در گفت وگویی در کرمانشاه، در خصوص اهمیت نماز در جامعه اسلامی، اظهار داشت: دین مبین اسلام ارکان و پایه هایی دارد که رعایت و انجام این اعمال بر همه مسلمان واجب است یکی از این ارکان مهم همان نماز است که نوعی سپاسگزاری از نعمت های خدایی است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با تاکید بر اینکه نماز جزو رکن دوم دین اسلام شناخته  می شود، افزود: اگر بنده می خواهد بین خویش و پروردگار ارتباط برقرار کند، چه کاری بهتر از نماز و عبادت خداوند؟ هنگامی که مؤمن به نماز می ایستد، آنگاه بین خویش و خدایش پلی ایجاد نموده است.

این کارشناس دینی با تاکید بر اینکه «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ» تنها با یاد خداوند دلها آرامش می گیرد، بیان داشت: آرامش مؤمن در نماز و عبادت خداوند است، اگر به دنبال آرامش واقعی و معنوی هستیم باید در موقع نماز تمام دل و باورمان فقط یاد خداوند بزرگ باشد.

حجت الاسلام نصیری ادامه داد: یاد خداوند در همیشه و همه حال مایه آرامش انسان است، به همین منظور ائمه اطهار(ع) همیشه بر پا داشتن نماز به ویژه نماز جماعت را به مسلمانان گوشزد کرده اند، زیرا این بزرگواران اثر روحی و روانی نماز خواندن را به خوبی می دانستند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه اظهار داشت: وظیفه مبلغان دینی و روحانیون ایجاد انگیزه بیشتر برای نماز و برپایی این فریضه الهی است؛ هنگامی که فرد فریضه نماز را به جای می آورد، بی شک در همه حال و همه جا یاد خداوند با اوست و از نظر اجتماعی می توان به خوبی نتایج تاثیرگذار نماز را مشاهده کرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین