عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
فضه سادات حسینی :
سری جدید برنامه پرمخاطب ملازمان حرم توسط شبکه تلویزیون اینترنتی نصر به زودی از شبکه افق سیما با محوریت مادران شهدای مدافع حرم و اجرای فضه سادات حسینی پخش خواهد شد.
عقیق:فضه سادات حسینی در گفت‌و‌گویی از آغاز پخش فصل دوم مستند «ملازمان حرم» با محوریت مادران شهدای مدافع حرم کاری از تلویزیون اینترنتی نصر به سفارش شبکه افق سیما خبر داد.

وی گفت: تاکنون این مستند برای ضبط 26 قسمتی برنامه ریزی شده که در هر قسمت با یک مادر شهید مدافع حرم گفت‌و‌گو می‌شود. در این فصل اولویت با خانواده شهدای مدافع حرم شهرستانها و افرادی که کمتر به آنها پرداخته شده است، می باشد.

مجری برنامه ملازمان حرم ٢ در این باره توضیح داد: در این فصل سعی شده که راه و روش شهدا و مسیر رسیدن این بزرگمردان به مقام شهادت و سبک زندگیشان مطرح شود. در واقع ترویج موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است از مهمترین اهداف این فصل از ملازمان حرم است چرا که شهدا و سبک زندگیشان بهترین الگو برای همه ما میتواند باشد که ما در این سری از برنامه ملازمان حرم بر آن تاکید ویژه داریم.
وی ادامه داد: به دلیل استقبال خوبی که از فصل نخست این مستند صورت گرفت و پس از پخش از شبکه افق و دیگر شبکه‌های سیما ، همان موقع دوستان تصمیم گرفتند که بحث مادران شهدا را هم کلید بزنند و حدود یک سال قبل این اتفاق افتاد.

وى با توجه به جایگاه ویژه‌ همسران شهدا و سختی هایی که بعد از شهادت همسرانشان تحمل می‌کنند، افزود: داغی که فشاری که مادر شهید تحمل میکند از جنس دیگری است، نباید اجر زحماتی که برای پرورش چنین فرزندی کشیده را نادیده گرفت. در واقع صبر و بردباری مادران شهدا از یک سو و نجابت همسران جوانشاو از سوی دیگر، تداوم بخش راه شهداست.

حسینی تصریح کرد: در این حدود یک سال قسمت های مختلفی را ضبط کردیم و بخش عمده کار انجام شده، منتهی وسواس و دقت در انتخاب مادران کار ما را سخت تر کرده تا بهترین کار ممکن انجام شود؛ فی الواقع انتخاب مادری که بتواند هم صحبت کند، هم مسلط باشد، هم این که خوش بیان و خوش گفتار باشد و ما بتوانیم راحت ارتباط برقرار کنیم سخت تر از همسران شهدا است، حتی در این رابطه فراخوان هم دادیم که مادران با این شاخصه به ما معرفی کنند و در کل ایران هم محدودیتی وجود نداشت.

این مجری رسانه ملی در ادامه گفت: تا کنون تهران بیشترین سهم از ضبط برنامه های ما رو داشته است و به غیر از این برای ضبط برنامه به چند شهرستان سفر کردیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که در سری جدید ملازمان حرم به بحث خانواده شهدای مقاومت خواهید پرداخت، گفت: در ابتدا کار محدودیتی وجود نداشت اما فعلا برنامه ریزی بدین شکل است که این فصل به خانواده شهدای داخل ایران اختصاص یابد و احتمالا در فصل آینده ملازمان حرم اختصاصا به موضوع شهدای محور مقاومت در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران خواهد پرداخت. البته ممکن است که در این فصل  مانند سری گذشته برنامه ای به مادران شهدا جبهه مقاومت اختصاص یابد اما تا الان تصمیمی بر این موضوع نبوده است.

مجری برنامه تلویزیونی ملازمان حرم 2 درباره زمان پخش برنامه توضیح داد: سری دوم ملازمان حرم 26 قسمت خواهد بود و هفته ای یک بار از شبکه افق سیما پخش خواهد شد هنوز زمان دقیق پخش ان در کنداکتور شبکه افق مشخص نشده اما ان شاءالله شروع آن از ابتدای سال ٩٦  خواهد بود.

حسینی با بیان این که حضور من در ملازمان حرم شبیه یک معجزه بود و هنوز باورم نمی شود که این لیاقت نصیب من شده است،  در باره حضورش در سری جدید ملازمان حرم این گونه توضیح داد: خانم دکتر پیرانی از دوستان خیلی عزیز من هستند اما وقتی که دوستان نصر پیشنهاد اجرای فصل دوم را به من دادند خیلی اصرار داشتم که ایشان بمانند چون مردم خیلی ارتباط خوبی با ایشان برقرار کرده بودند. همسر شهید وقتی در کنار خانواده شهید قرار می گیرد قطعا همدلی بیشتری صورت می پذیرد و اثرگذاری برنامه بهتر خواهد بود، لذا شخصا در این رابطه با ایشان صحبت کردم و ایشان دلیل عدم حضورشان در سری جدید برنامه را برایم توضیح دادند و با خیال آسوده وارد کار شدم که ایشان فرصت ادامه همکاری ندارند و مشغول تحصیلشان هستند.

حسینی تصریح کرد: در گذشته هر موقع پیشنهاد اجرای غیرخبری به بنده داده می شد، مدیرانمان مخالفت میکردند، اما در مورد ملازمان واقعا معجزه بود و مدیرمان پذیرفتند، حتی به دوستان افق پیشنهاد داده بودند که از همکاران دیگرم هم که در بحث شهدای مدافع حرم کار کرده اند، استفاده شود. در واقع این پیشنهاد تنها موردی بود که به من اجازه داده شد و من فکر می کنم اول لطف خدا و بعد لطف شهدا شامل من شده تا من در خدمت خانواده شهدا باشم و با این کار کمترین قدمی در گرامیداشت راه و یاد شهدا بردارم.منِ فضه سادات حسینی تمام زندگی ام را مدیون شهدا می دانم و همیشه با این فرهنگ بزرگ شده ام و افتخار کرده ام که قهرمانان زندگی من سرداران شهیدی چون شهیدان همت، باکری، کریمی، باقری، چمران و خرازی و .... هستند و حالا شهدای مدافع حرم سهم بزرگی در زندگی من دارند و چند سال است خانواده هایشان، عزیزترین رفقای من هستند و مادرانشان، مادران مهربان منند.

وی در پایان بیان داشت: مجری طرح ملازمان حرم همان شبکه تلویزیون اینترنتی نصر (نصر تی وی)است و تهیه کننده کار هم جناب آقای طاهر دَه پهلوان هستند. هر قسمت کار هم مثل سری قبل یک کارگردان دارد که متاسفانه من اسم همه دوستان یادم نیست. پخش هم که از شبکه افق سیما خواهد بود ان شاءالله.
فقط در پایان باید بگویم که تمام عوامل این کار فارغ از فضاهای مادی و پول و شهرت، فقط و فقط به خاطر خدا و به عشق برادران شهیدشان این کار را شروع کرده‌اند و ادامه می‌دهند و تا جایی که توانمان یاری کند، عرصه را خالی نخواهیم کرد، این کمترین کار ما برای این شهدای عزیز و مظلوم است، باشد که مقبول افتد.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین