عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
مبلغ ۴۷ ميليون تومان از سوي خيرين اير به حرم مطهر كه ۴۰ ميليون تومان آن وقف روشنايي حرم مطهرشده است، به متولي آستان مقدس حسيني اهدا شد.
 
عقیق:  نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با توليت آستان مقدس امام حسين (ع) و نماينده آيت‌الله سيستاني ديدار و گزارش درباره برگزاري همايش امام مهدي و آينده جهان ارائه كرد. 

حجت الاسلام والمسلمين رضا اسكندري، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين شيخ عبدالمهدي كربلايي، متولي آستان مقدس امام حسين (ع)، ضمن گزارشي درباره برگزاري كنگره امام مهدي (عج) و آينده جهان، لوح يادبود كنگره و مجلدات چاپ شده مجموعه مقالات و كتاب آيت الله امامي كاشاني را به وي اهدا كرد. 

اسكندري در اين ديدار با اشاره به استقبال بالاي علماي شيعه و اهل سنت از اين كنگره و چاپ ۴ جلد مجموعه مقالات اظهار داشت: قريب به ۲۵۰ مقاله به اين كنفرانس ارسال شد و با توجه به استقبال كم نظير فضلا حوزه علميه قم و نجف اشرف و اساتيد دنشگاه‌هاي ايران و رعاق و سطح بالاي علمي مقالات ارسالي، تعداد مجلدات كنگره به ۶ جلد افزايش مي‌يابد. 

وي ادامه داد: در يكي از اين دو مجلد مقالات علماي اهل سنت و در مجلدي ديگرمقالات واصله از دانشگاه كوفه به چاپ مي‌رسد. ضمن اينكه دو جلد نيز كتاب آيت الله امامي كاشاني به نام بشارت الامكان كه به عربي ترجمه شده است، نيز چاپ شد. 

اسكندري تعداد قابل نوجهي از مقالات را مربوط به مدرسان درس خارج فقه در حوزه علميه نجف و قم عنوان كرد و افزود: در اين كنگره تعامل حوزه نجف و قم و ارتباط حوزه با د انشگاه به خوبي مشهود بود كه امتياز بزرگي براي كنگره محسوب مي‌شود. 

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ادامه بر تعامل حوزه علميه قم و نجف با دانشگاه تاكيد كرد و گفت: آيت الله سيد باقر صدر در سال‌هاي گذشته زمينه اين اتعامل را فراهم كردند و هرچه اين ارتباط تقويت شود مفيد خواهد بود. 

وي افزود: طي ملاقات‌هايي كه مسئولان كنگره و فضلاي حوزه علميه و دانشگاهيان با مراجع عظام نجف داشتند، ضمن استقبال خوب از كنگره نكات بسيار مهمي بيان شد و نيز زواياي خوبي از مساله مهدويت را باز كردند و رهنمودهاي مهمي براي چگونگي اين مساله را بيان كردند. 

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در بخش ديگري از اظهارات خود در ارتباط با برگزاري با كنگره امام حسين (ع) از سوي عتبه امام حسين (ع) توضيحاتي به توليت عتبه ارائه و اظهار كرد: به زودي محورهاي علمي آن آماده شده و ارائه مي‌شود تا زمينه همكاري علمي بيشتر بين بعثه مقام معظم رهبري با عتبه امام حسين (ع) فراهم شود. 

در اين ديدار ضمن تقديم چند جلد كتاب همايش به كتابخانه آستان، مبلغ ۴۷ ميليون تومان از سوي خيرين به حرم مطهر كه ۴۰ ميليون تومان آن وقف روشنايي حرم مطهرشده است، به متولي آستان مقدس حسيني اهدا شد. 

شيخ عبدالمهدي كربلايي نيز ۱۳ جلد از مجله «مصباح عتبه امام حسين (ع) » را به نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق اهدا كرد. 


منبع: حج
211008 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین